zondag 24 februari 2019

Steekspel

Vandaag met Kevin en Freek op pad geweest. We besloten om het eerst in de polder te gaan proberen om op een later tijdstip een woonwijk in te duiken.

Op de stek aangekomen zien we meteen een flinke snoek door een school met voorns heen klappen. We werpen er allerlei kunstaas tussen, maar de enige tikken de we op het kunstaas krijgen zijn van de voorns waar we het kunstaas tegenaan vissen. Jammer genoeg laat deze vis zich niet foppen.

We lopen verder en dan heeft Freek ineens een volger. Ik zie de snoek, maar ook deze laat zich niet verleiden tot een aanbeet. Wat later is het wel raak en staat Kevin met een kromme hengel. Hij haalt de snoek naar de kant en trekt deze in het riet. Op het moment dat ik de snoek wil scheppen gaat deze nog even flink tekeer. Hierdoor steek ik het schepnet niet goed onder de snoek en weet de snoek het kunstaas aan het net te haken. Hierdoor kan de snoek zich losschudden en verdwijnt het water weer in. We schatten deze snoek ergens rond de 70cm, maar zoals Freek en ik al zeiden: Telt niet ;-)

Hierna blijft het lang stil en we gaan naar een ander gedeelte van deze stek. Hier weet Freek ook een snoekje te vangen.



 De snoek mag even op de foto en na het meten weten we dat deze 58cm lang is. De vis wordt weer teruggezet en we vissen verder. Als ik mijn shad in een inham gooi zegt Freek dat er daar één ligt te slapen. Op het moment dat ik zeg dat ik hem dan wakker maak duikt er een snoek op het kunstaas. Jammer genoeg schiet deze er ook weer vanaf.


Kevin heeft kort daarna nog een snoek die 2x achter elkaar op zijn plug duikt, maar ook deze blijft niet hangen. We proberen hem alle drie nog te vangen en dan is er ineens de aanbeet op mijn shad. Na een paar keer met de kop schudden weet de snoek voor de 3e keer de haak te lossen vandaag. De snoek krijgt van Kevin de naam Houdini en we erkennen ons verlies en lopen verder. Iets verderop wissel ik de shad om voor een jerkbait en ik besluit om terug te lopen naar de plek van de losser. Een jerkbait heeft natuurlijk een totaal andere actie dan een plug en shad. Bij de 1e worp klapt de snoek op de jerkbait en nu hangt de vis wel. De snoek blijkt 63cm te zijn en mag ook even op de foto.


We lopen verder maar ook nu gebeurt er even vrij weinig. Als Kevin aangeeft dat het water op deze plek erg laag staat weet Freek zijn 2e snoek van de dag te vangen. Hij schept de snoek en deze weet zich behoorlijk vast te draaien in het net. We meten de snoek nog even op en gaat dan het water in, de foto laten we achterwege.

Deze vis  blijkt 57cm lang te zijn en mag natuurlijk ook weer het water in. We komen weer aan bij het beginpunt en na wat worpen zien we de grotere snoek weer door de voorns heen schieten. Wat we ook proberen, de snoek heeft alleen oog voor de echte vis en laat al ons kunstaas langs zich heen gaan. We lopen richting de auto en gaan richting een stadswijk om het daar te proberen.

Na een half uurtje vissen op deze stek los ik weer een klein snoekje. Nog geen 10 minuten later staat Kevin zijn 2e snoek van de dag te drillen en ik loop zijn kant op. Gelukkig waren we het schepnet in de auto vergeten dus ik kan de snoek nu niet los steken en pak deze in de kieuwgreep. De snoek blijk 56cm lang te zijn en volgens Kevin heeft hij nu dus de kleinste en grootste van de dag gevangen. De snoek en ik schrikken hier beide van. De snoek begint te flippen in mijn handen en ik laat van schrik de vis los. Plons, daar gaat de snoek al. Gelukkig hebben we deze foto nog van Kevin zijn bewijs.


Hierna zien we nog een snoek in het water, maar die heeft ook geen trek in kunstaas en lacht ons waarschijnlijk uit. Na nog wat worpen houden we het voor gezien en gaan richting huis.

Het was weer even gezellig als altijd en het was een stuk warmer dan de laatste keer dat we samen gevist hebben. Kijk maar eens bij deze blog voor de afgelopen keer. Voor de blog klik HIER.   Hoewel het weer van vandaag absoluut niet het beste weer is om op snoek te vissen hebben we toch allemaal iets gevangen.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten