zondag 3 februari 2019

In ieder geval nog een mooie actiefoto

Zoals de vaste lezers zullen opmerken heb ik de lay-out van de blog aangepast. Graag zou ik in de comments horen wat jullie er van vinden en of het een verbetering is.

Vandaag was het de bedoeling om de eerste lange visdag met de nieuwe vliegenhengel te gaan maken.

Toen ik vanmorgen met de hond naar buiten ging zag ik dat het flink gevroren had. Maar goed spullen de auto in en richting de stek gereden. Na een klein half uurtje kom ik aan op de stek en eigenlijk wist ik het al, dichtgevroren. 




Dan maar ergens anders kijken. Na een rondrit van een uur ben ik er klaar mee en ga richting huis. Na een uurtje of 2 is de dooi dan toch echt wel flink aan het huishouden en ga nog maar eens in de buurt kijken of er wat ijsvrij is. Het valt nog vies tegen en de plekken welke ijsvrij zijn heb ik nog nooit een watervlo gevangen, maar in elk water zwemt vis dus werpen maar. Helaas blijkt ook vandaag dat dit nou eenmaal niet mijn stek is en ga er dan ook zonder een teken van leven vandaan.

Aangezien het flink aan het dooien is, besluit ik om naar een stek te rijden waar het misschien wel ijsvrij is. Daar aangekomen valt het toch behoorlijk tegen, al is er wel een klein stukje ijsvrij. Dan daar maar even proberen. Na 3 worpen heb ik een volger, maar krijg deze niet zover om de streamer te pakken. Na de zoveelste worp pak ik de telefoon en maak wat foto's van de snoek. Dit levert dan in ieder geval nog wat fraaie platen op voor vandaag.



Tja, en nu is het natuurlijk allemaal wel ijsvrij. Jammer genoeg roept de plicht de komende dagen en moet ik gewoon aan het werk. Volgend weekend dan maar weer een poging wagen.

Ach, en het kan natuurlijk altijd erger. Kijk maar naar mc Donalds. Daar zijn binnenkort geen kipnuggets meer verkrijgbaar ;-)

Tot een volgend (hopelijk ijsvrij) avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten