dinsdag 19 februari 2019

Dikkertje dap kan de streamer niet aan zich voorbij laten gaan.

Vandaag moest de auto naar de garage voor een terugroepactie. Dit was zo gebeurt, dus de rest van de tijd maar even gebruiken om te vissen. Gisteren heb ik een streamer gebonden, en hieronder staat het resultaat.


Op de foto zie je niet dat er nog een tail aan de streamer bevestigd kan worden, maar dat kan dus ook. Langs de waterkant monteer ik dus een dragontail aan de de streamer en begin te vissen.

Als ik na wat worpen bovenop een brug sta duikt er een snoek op de streamer, maar helaas schiet deze vrijwel meteen los. Ik maak nog wat worpen vanaf de brug, maar er gebeurt niets meer. Als ik wat verder loop en de streamer onder de brug werp is er na 2 á 3 keer strippen de aanbeet en nu hangt de snoek wel. Na een heerlijke dril waarbij de vliegenhengel behoorlijk krom gaat heb ik de snoek voor de kant. Ik maak even snel een foto en hierop zie je de dragontail nog een klein stukje uit de bek steken.


Helaas ben ik de statief vergeten, dus de foto's van vandaag zijn niet van de allerbeste kwaliteit. Het is echter de vis die telt en niet de foto zal ik maar zeggen. Ik pak de snoek in de kieuwgreep uit het water en haal de streamer uit de bek van de snoek. Het meetlint laat me weten dat deze snoek 87cm lang is en behoorlijk wat heeft gegeten.



Zoals ik al zei ben ik de statief vergeten en moet bijna recht boven de camera hangen om op de foto te kunnen met de snoek. Jammer, maar het is niet anders. Ik zet de vis weer terug in het water en breng de streamer weer in zijn originele vorm. Ik loop een klein stukje verder en werp de streamer in een hoekje waar wat vuil ligt. Tijdens het binnenstrippen zie ik wat aasvis wegspringen. Dat vind ik altijd een goed teken, want waar aasvis is daar is de snoek vaak dichtbij. Bij de volgende worp is daar dan ook een schim gevolgd door een beuk op de streamer. Ik zet de haak en sta binnen een aantal minuten weer met een kromme hengel. Ook deze vis vecht voor wat deze waard is en na weer een spectaculaire dril pak ik de snoek in de kieuwgreep.


Ook deze snoek had hele slechte bedoelingen met mijn streamer. Nare beesten zijn het eigenlijk ;-)

Ik haal de streamer los en handel het riedeltje snel af. De vis is 81cm lang en mag even kort op de foto.


Ook deze vis had zijn buikje al lekker vol gegeten en na de release mag deze weer achter echte voorns aan. Ik probeer het nog even op deze stek, maar er gebeurt vrij weinig meer. Qua vangsten dan. Ik maak op een gegeven moment een verre worp en op het moment dat de streamer langs zwiept raakt deze de hengel. Op een of andere manier is de haak van de streamer precies in één van de ogen gekomen en aangezien de streamer natuurlijk met een behoorlijke vaart langszwiept heeft deze dus het hele oog van de hengel gerukt. Balen als een stekker natuurlijk, hengel is net nieuw. Dan maar even langs Traditional Hengelsport. Daar wordt even gekeken en een aantal minuten later zijn ze al bezig om er een nieuw oog op te wikkelen. Moet nog even afgelakt worden en je ziet er niets meer van.

Gelukkig heb ik ook de Orvis encounter nog en ga vanuit Traditional Hengelsport dus nog even naar de waterkant met de andere vliegenhengel. Ook daar hang ik de groen/zwarte streamer aan de speld en maak wat worpen. Ik heb bij dit water vorige week in een half uurtje 2 mooie snoeken gelost, maar tot op heden hebben deze zich niet meer laten zien. Helaas gaven deze twee vandaag ook niet thuis. Wel hebben ze echter de dapperste snoek van het water naar mijn streamer gestuurd om deze te grazen te nemen. Dit kleine dappere beestje pakte de streamer, terwijl deze maar een centimeter of 15 langer was dan mijn streamer. Dat is nog eens een dappere strijder. Natuurlijk mocht deze ook nog even op de foto.


De twee grote snoeken van vandaag waren echt vol over de streamer heen geschoven. Deze kleine kon dat natuurlijk niet en deze heb ik dus gehaakt op de stingerhaak. Gisteren had ik mezelf daar op gehaakt tijdens het binden van de streamer. Ik dacht toen nog had ik deze er maar niet opgezet. Vandaag heeft deze kleine haak me toch vis opgeleverd welke ik anders niet gevangen zou hebben. Het is dan wel een kleine snoek, maar vis is vis. En als een kleine snoek zich aan de stingerhaak kan prikken zal deze vast ook een voorzichtige snoek kunnen haken. Het zelfhaak moment van gisteren is op deze manier dus snel weer vergeten.

Waren weer een paar leuke visjes in korte tijd. Jammer van het oog op de hengel, maar na de reparatie zie je er niks meer van. En of dit nou domme pech of onkunde is laat ik maar in het midden. Er stond best een stevige wind in de polder dus geef ik deze gewoon de schuld. De wind heeft mijn streamer dus tegen mijn hengel geblazen, wat trouwens echt zo is.

Aanstaande zondag ga ik samen met Kevin en Freek op pad en hopelijk vangen we weer het een en ander, maar daarover hopelijk meer in een volgend verslag. Mocht je na het lezen van dit verslag denken, wat een leuk verslag. Er staan er meer dan 250 online, dus je kan voorlopig je gang gaan. Je kan natuurlijk ook gaan Googlen op de supermaan, de sixpack van Giel Beelen of het kindergebonden budget om maar eens iets anders te noemen. Hoe dan ook, ik zou wel weten wat ik zou doen.

Tot een volgend avontuur.....!!

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je. Ik mag inderdaad niet klagen, hoewel ik ook wel eens niets vang hoor;-)

      Alleen dan schrijf ik meestal ook geen blog, dus lijkt het misschien alsof ik altijd wat vang.

      Verwijderen