donderdag 9 januari 2014

Vissen in een opwelling

Woensdag 8 Januari

Vandaag de dag wordt ik eindelijk erkend als Prins. Ik krijg namelijk een kroon, weliswaar een kroon om mijn kies, maar het is toch een kroon. Nadat ik bij de tandarts geweest ben zie ik op de klok in de auto, dat als ik naar mijn werk rijdt ik 5 minuten voor de pauze binnen zal komen. Aan de andere kant rij ik nu langs een heel leuk stukje water....hmmmm, wat zal het gaan worden?

Mochten jullie het jezelf nog afvragen, ik ben meteen bij de eerste de beste parkeerplaats gestopt. Hengel in orde gemaakt en vissen maar. Ik had mezelf 20 minuten de tijd gegeven, op deze manier zou ik rond 12:50 weer op mijn werk zijn. (ik had dus 10 minuten speling, om wat extra worpen te maken).

Na een aantal worpen voel ik ineens een aantal tikken op mijn kunstaas. Aanslaan dan maar. Dan begint het gevecht met een leuk snoekje. Deze snoek springt niet uit het water, maar besluit om diep te blijven. Aangezien het water in de bovenlaag vrij helder is kan ik de snoek mooi zien bewegen om het kunstaas kwijt te raken. De snoek zit echter met de achterste dreg van de 4play swim&jerk gehaakt en krijgt deze niet meer los. Even snel een foto gemaakt aan het eind van de dril. Daarna moet de snoek natuurlijk even opgemeten worden, maar ik heb natuurlijk geen meetlint bij me. Ik besluit om de lange onthaaktang als meetinstrument te gebruiken. Deze past 2x op de vis en dan hou ik nog een stukje over. Aangezien de onthaaktang ongeveer 30 cm is, maak ik deze vis dus 61cm lang. Waarschijnlijk zal dit redelijk in de buurt komen met de werkelijkheid.



Na deze vangst heb ik nog zeker 10 minuten de tijd, maar krijg helaas geen aanbeet meer. Als ik onderweg naar de auto nog een aantal worpen maak zit ik plotseling vast met mijn kunstaas. Aangezien ik natuurlijk in een opwelling gestopt ben om te vissen heb ik geen kunstaasredder bij me, dat is balen zeg. Als ik heel voorzichtig probeer om los te komen, knapt de lijn en ben ik mijn kunstaas kwijt. Althans voorlopig. Ik besluit om de plek goed in me op te nemen en leg nog een grote steen recht tegenover de plek, zodat ik weet waar ik morgen mijn kunstaasredder zijn werk moet laten doen.

De volgende morgen als ik in mijn pauze van 10:15 snel naar de plek ga maak ik een aantal worpen met de kunstaasredder. Na een worp of 5 zit de kunstaasredder ergens aan vast, langzaam trek ik het mijn kant op en voel dan dat ik losschiet. Als de kunstaasredder dichterbij komt zie ik een oranje gloed onder het wateroppervlakte. Gelukkig daar is mijn kunstaas weer. De voorste dreg zit alleen nog vast in het touw en de achterste dreg (welke waarschijnlijk vast zat onder water) is flink uitgebogen. Zo zie je maar dat de zelfgemaakte kunstaasredder van bij elkaar nog geen € 5,- me al meerdere stukken kunstaas terug heeft bezorgd. Ik kan elke roofvisser zo'n ding aanbevelen!!

Tot een volgende opwelling.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten