maandag 20 januari 2014

Hollandse nieuwe

vandaag een paar uurtjes met Chiel gaan vissen. aangekomen in de polder merkte we dat er toch best een straf windje woei. (leuke zin:een straf windje woei)

Maar we begonnen vol goede moed te werpen. Chiel miste al snel de eerste vis en we besloten om hier op de terugweg nog even een paar worpen te maken. Ik heb vorige week een bait geruild met iemand uit Belgïe en deze kwam ook nog even aan de speld. Op de foto leek deze bait een stuk kleiner dan in real life, de bait is 19cm lang en weegt een kleine 80gram. Eigenlijk werp ik het liefst baits tot een gram of 65, maar toch even proberen. Na een aantal worpen wordt de bait vlak voor mijn voeten gegrepen. helaas grijpt de snoek precies tussen beide dreggen en ben ik te verrast door de actie vlak voor mijn voeten en daarom sla ik ook te laat aan.

GGRRRRRRRRR

wordt vervolgd, er staat hier een hond op knappen.

Ok, waar was ik gebleven...........
Oh, ja ik sloeg een gat in de lucht en de snoek zwom lachend weg. Daarna hebben we nog een heel stuk afgeworpen, maar het was helemaal niets. Op de terugweg naar de auto hebben we de plekken nogmaals afgeworpen waar we de missers hadden. Daar heeft Chiel de misser die ik had nog weten te vangen met een hybride jerk. De eerste vis die 's ochtends alleen langs de bait schoot hapte nu wel toe, maar was alleen aan één haakpuntje gehaakt en schoot helaas los.

Chiel vist met een GoPro camera en heeft nog een kort filmpje gemaakt van de 2 aanbeten.

http://www.youtube.com/watch?v=0mSgBBL3ax8

Daarna besloten om naar de Tol te gaan, om het daar eens even te proberen. Een mooie wijk, maar de bewoners moeten wel de stront opruimen als hun hond gescheten heeft. Er lagen hopen bij die niet onder doen voor de cauberg in Valkenburg. Maar we kwamen om te vissen, en de teller stond bij mij nog steeds op 0. We vissen wat water af en aangezien ik de hele ochtend heb lopen jerken krijg ik wat last van mijn arm (kom maar met het commentaar) ik wissel de jerkbait dus voor de 4play. Na een 10-tal worpen is het dan eindelijk raak. De hollandse nieuwe zijn ook in Vleuten gearriveerd, want het snoekje blijkt maar 36cm groot te zijn. Maar vis is vis en ik ben er blij mee. Helaas zat deze kleine donder vervelend gehaakt. Hij was vol over de achterkant van de 4play geschoven, en de achterste dreg zat zo gehaakt dat zijn boven en onderkaak niet open konden. Gelukkig toch wat ruimte en de dregpunt in de bovenkaak was snel los, daarna was het onthaken gelukkig wel te doen. Dit alles heeft wel even geduurd en daarom heb ik besloten om van de snoek geen foto te maken. Achteraf wel spijt van, want het was een puntgaaf en mooi getekend snoekje. Maar het welzijn van de snoek staat voorop en ik heb met de snoek afgesproken dat hij nog een keer met me op de foto gaat als hij flink gegroeid is.

Daarna hebben we het nog even geprobeerd, maar niets meer gevangen. Op sommige plekken in de woonwijk staat zo'n rare waterplant, welke ook nog steeds behoorlijk groen is. Ik hoop dat deze nog af moeten sterven als het gaat vriezen, anders kan je in de zomer over het water heen lopen. En als dat gebeurt komen er weer allemaal cameraploegen uit de hele wereld op bezoek, die het voorval vast tot op de bodem uit willen snoeken. 

Tot een volgend avontuur maar weer.

1 opmerking: