woensdag 31 juli 2013

31-07-2013

Vandaag met zijn 4 personen op snoek gaan jagen in de polder. Of eigenlijk 3, aangezien het vriendje van Quinten niet als volwaardige roofvisser mee mag tellen.

Rond 10:30 rijden we bij Kees voor om daarna richting de polder te rijden. In dezelfde polder had ik 2 weken geleden 4 snoeken in slechts 1,5 uur tijd, dus we hopen op een herhaling hiervan. Aangezien Quinten op zijn hengel nog steeds geen vis heeft gevangen, moet het er vandaag hopelijk maar van gaan komen.

Aangekomen in de polder heeft het mooie weer van afgelopen weken de waterplanten erg goed gedaan, helaas is dat voor ons minder goed nieuws. Op veel plaatsen is bijna niet normaal te vissen zo hoog staan de waterplanten op dit moment. Maar we zijn er nu eenmaal, dus proberen we zo goed en kwaad mogelijk tussen,over en naast de planten te vissen. Dit gaat natuurlijk gepaard met heel wat groen van de dreggen plukken. Maar na een klein half uurtje wordt dan plotseling mijn rapper tegengehouden en kan de dril beginnen.
Nadat de snoek is uitgedrild, kan deze onthaakt worden. Helaas zit de achterste dreg wederom erg diep en moet de kniptang er weer aan te pas komen. Vismaat Kees heeft deze gelukkig al tevoorschijn gehaald en knipt één dregpunt door. Hierna kan het kunstaas makkelijk verwijderd worden uit de bek van de snoek. Als de snoek onthaakt is houdt Quinten het meetlint erlangs en deze stopt op precies 70cm. Nog even snel een fotootje en de snoek kan weer zwemmen. Bij de release flipt ze nog een keer en er schuurt een tand over mijn middelvinger. Dit hoort nou eenmaal bij het vissen op snoek, anders moeten we maar een andere hobby gaan uitoefenen. Hieronder nog een foto van de snoek.
Als we verder lopen besluit Kees om een streamer aan zijn speld te doen, om zo tussen de planten door te kunnen vissen. Dat blijkt een goede keus, want ook hij staat later met een kromme hengel in zijn handen. De dader blijkt een snoekje van een cm of 60 te zijn. Ook deze wordt snel onthaakt en op de foto gezet, waarna ze weer mag zwemmen.

Op dat moment hebben Quinten en Donny helaas beide nog geen stootje gehad. Kees en ik vinden het eigenlijk best sneu voor Quinten die al een tijdje geen snoek meer heeft gevangen. Maar aangezien hij niets verkeerd doet is het echt een kwestie van tijd voordat hij weer een snoek vangt. De zomer is dan ook een lastig jaargetijde om snoek te vangen (heb ik ergens gelezen). We vissen gewoon weer verder als ik Quinten hoor roepen dat Kees weer beet heeft. Als ik zijn kant op kijk denk ik in eerste instantie dat Quinten een grapje maakt en dat Kees een tak heeft gehaakt. Hij draait de fathead killer in hoog tempo binnen en er zit wel iets aan, maar van een afstand lijkt het op een tak. Als ik dichterbij kom beweegt de tak toch en blijkt het een kleine dappere strijder te zijn. Deze wordt snel onthaakt en mag weer zwemmen in de hoop dat hij zijn oma gaat halen.
We besluiten om weer verder te vissen en als ik een worp voor de kant maak, komt er ineens een boeggolf onder de kant vandaan en klapt keihard op de rapper, maar blijft helaas niet hangen. Bij de 2e worp is er wel een klap op het water, maar weer geen contact met het kunstaas. Als ik Quinten roep probeert hij het nog een paar keer, maar de snoek laat zich niet meer zien. Aangezien Kees andere verplichtingen heeft besluiten we om richting huis te rijden, maar dit is een stek waar we zeker terug zullen komen.

De groeten en tot een volgend avontuur..........




Geen opmerkingen:

Een reactie posten