dinsdag 20 augustus 2019

Kleine visverhalen.

In mijn vakantie een aantal keer gaan vissen, maar zoals elk jaar zijn de vangsten in mijn vakantie niet al te best.

De eerste sessie was in Leidscherijn. Daar wordt het steeds lastiger om in deze periode te vissen. Het riet langs de kant van de sloten staat metershoog en er is geen doorkomen aan waardoor ik veel mooie stekken over moet slaan. Na een tijd lang verschillende stekken geprobeerd te hebben ga ik dus met een blank huiswaarts. 

De tweede sessie besluit ik om het in een dorp te gaan proberen. Dat is wel een eindje rijden maar ik weet bijna zeker dat daar geen of nauwelijks riet staat. Nou dat riet blijkt dus daar ook aanwezig te zijn, maar gelukkig is er nog genoeg plek om wel te vissen. 

Na een aantal worpen sta ik niet op te letten en als mijn jerkbait gepakt wordt ben ik te laat met aanslaan. De snoek laat zich niet meer zien en laat mij met lege handen achter. Hierna blijft het lang stil en ik blijf maar werpen. Na de nodige aaswissels hang ik een big s aan de speld en na wat worpen voel ik dat ik muurvast zit. Ik probeer nog even om los te raken, maar de plug zit waarschijnlijk vast aan een onderzeeër. Ik moet dus helaas afscheid nemen van mijn plug en knoop weer een nieuwe onderlijn vast. Na verloop van tijd wordt mijn kunstaas gegrepen en ik sla aan. Het is een sterke snoek en voordat ik iets kan doen zit deze al in de waterplanten. De snoek weet ervoor te zorgen dat de loshangende dreg in de waterplanten vast blijft zitten en weet zich hierdoor te bevrijden. Hierna krijg ik op deze stek geen actie meer en ik besluit om richting huis te rijden. 

Onderweg bedenk ik me en rij nog even naar een stek waar ik nu toch zo goed als langskom. Maar ook daar blijft het lang stil. Na heel wat worpen gooi ik het kunstaas tegen wat waterplanten aan en zodra de shad het water raakt is er een explosie en is mijn shad verdwenen. Ik sla aan en na een leuk gevecht kan de snoek de kant opgehaald worden. Deze blijkt na het meten 71cm lang te zijn en gaat natuurlijk op de foto. 



De derde sessie hou ik dichtbij huis aangezien ik maar een paar uurtjes heb. Daar aangekomen begin ik met een pig shad met een chatterblade ervoor en als ik deze onder een overhangende boom doorhaal volgt er een aanbeet. De snoek blijft niet hangen dus snel nog een keer inwerpen dan maar. BAM! Nu is het wel raak en hangt de snoek. Ik haal de snoek uit het water en deze blijkt 68cm lang te zijn en ook deze mag op de foto.



Ik besluit om de rest van de dag met een streamer te gaan vissen, maar het blijft stil. Wat verderop zie ik iets op de weg liggen en als ik het beter bekijk zie ik dat het dode slang is, of slangetje kan je beter zeggen.



Als ik bij dezelfde stek aankom als waar ik de snoek eerder heb gevangen werp ik de streamer in en binnen de kortste keren hangt de snoek weer. De snoek kent geen pardon en beukt keihard over de streamer heen. Ik maak voor de kant even een foto en zet de snoek daarna snel weer terug. 2x op één dag op de foto is wat veel van het goede.



Hierna gebeurt er niets bijzonders meer en maak ik nog even een foto van een andere visser.


Dan is het tijd om de spullen op te ruimen om morgen heerlijk van de vakantie in Turkije te gaan genieten.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten