zondag 11 augustus 2019

Op safari in de stad

Mijn vakantie is begonnen en aangezien het vandaag voorlopig de laatste droge dag is maar gaan vissen.

Kan hier een heel verhaal gaan ophangen, maar het was taai vandaag. Erg taai. Op de eerste stek leek het water wel soep en na 1,5 uur zonder enige actie dan ook verkast naar een andere stek. 

Ook daar bleef het stil dus uiteindelijk naar stek nummer 3. 

Na heel wat worpen zie ik ineens een panter langs de waterkant zitten.





Een schitterend beest en niet normaal meer zo groot. Ik heb eens even op Google gekeken en het blijkt een Savannah te zijn. Iets verderop weet ik dan uiteindelijk toch een snoek te vangen op een jerkbait. Tijdens de dril komt poeslief naast me staan en ik ben bang dat ze de snoek of mij aanvalt als ik de vis de kant op haal. Gelukkig valt het mee en kan ik de snoek rustig pakken, onthaken, meten en fotograferen.

De snoek blijkt 72cm lang te zijn en na het fotomoment mag deze weer zwemmen.


Hierna is het tijd om richting huis te gaan. Zoals je kunt lezen zat het venijn vandaag in de staart. En of dat dan figuurlijk of letterlijk bij de kat is laat ik maar in het midden ;-)

Tot een volgend avontuur.....!!

1 opmerking: