woensdag 6 maart 2019

Mispoes.

Vandaag moest de hond weer naar de trimsalon, en zoals gebruikelijk wordt de tijd dat de hond getrimd wordt opgevuld met vissen. Ik had dus een kleine 2 uur de tijd om een snoek te vangen.

Op de stek aangekomen hang ik de paarse game changer aan de speld. Met dank aan Erwin van Veen voor de tips & tricks voor het binden hiervan. Ik maak wat worpen, en eerlijk gezegd ben ik niet helemaal tevreden met de streamer. Hij doet zijn werk en beweegt goed door het water, maar toch is er iets niet in de haak. Ik vind dat ik teveel op de shanks gebonden heb, en hierdoor is de beweging van de streamer net niet wat deze moet zijn. Maar goed, ik vis wel met deze game changer door en na een tijdje duikt er een snoek vol op de streamer. Ik sla aan en heel even hangt de snoek. Maar schiet dan los. Ik werp de streamer nogmaals in en nu heeft de snoek het vizier wel op scherp staan en schuift vol over de streamer heen. Game changer door de snoek dus goedgekeurd, maar ik zie ruimte voor verbetering.

Na en leuke dril ligt de snoek voor de kant en maak ik even snel een foto.




Ik pak de snoek in de kieuwgreep en maak nog even snel een foto.



Ik bevrijdt de snoek van het ijzerwerk en meet deze op. De vis blijkt 66cm lang te zijn en mag nog even heel snel op de foto. Weer eens geen statief bij me dus maar even op onderstaande manier de foto gemaakt.



De vis gaat terug en ik vis weer verder. Wat worpen verder schiet er een klein snoekje langs de streamer, maar pakt deze niet. Hierna laat de snoek zich niet meer zien. Mispoes!

Een paar honderd meter verderop is er ineens een flits en heb ik beet. Na een korte dril schiet de snoek helaas los. Mispoes!

Dan blijft het even stil, maar uit het niets heb ik een volger achter mijn streamer aan. Als de snoek de kat uit de boom heeft gekeken pakt deze heel voorzichtig de streamer. Ik wil zeker weten dat de snoek de streamer goed tussen de kaken heeft zitten voordat ik aansla. Jammer genoeg wacht ik te lang met aanslaan en de snoek spuugt de streamer weer uit. Mispoes!

Ik begin aan de terugweg want de trimster kan elk moment bellen dat de hond weer gehaald kan worden en werp nog wat plekken af waar ik snoek verwacht. Weer schiet er een snoek vlak achter de streamer langs en laat zich daarna niet meer zien. Mispoes!

Hierna is het tijd om de spullen op te ruimen en de hond te gaan halen. Ik heb in korte tijd dus voldoende actie gehad en er gelukkig ook nog één kunnen vangen. Nog maar 3 weken tot de gesloten tijd, dus er zal deze maand nog wel wat vaker gevist gaan worden.

Tot een volgend avontuur.....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten