vrijdag 29 maart 2019

Het eind is nabij.

Gelukkig heb ik het dan alleen over het roofvisseizoen......

afgelopen paar keer kort op pad geweest met wisselend resultaat. Gisteren een langere dag gevist, maar je weet dat deze periode erg moeilijk kan zijn. Aan de andere kant kan je ook in korte tijd mooie vangsten boeken. Kortom, gewoon gaan en kijken waar het schip strand.

Zo ook anderhalve week geleden toen ik even een paar uurtjes tijd had en onderstaande vis de streamer een aantal keer greep voordat ik goed de haak kon zetten. De snoek had al wat paaiwonden en was ook al niet al te dik meer.


Deze heb ik op onderstaande streamer gevangen. Het is een eigengebouwde en heb er al mooie vangsten op mogen boeken.


Gisteren ben ik een lange dag gaan vissen om het roofvisseizoen af te sluiten. Na een aantal worpen heb ik een flinke volger maar kan deze niet overhalen om de shad aan te vallen. Een stuk later heb ik weer een volger van een centimeter of 80, maar ook deze bijt niet. Balen natuurlijk, maar die dagen heb je nou eenmaal.

Het blijft lang stil maar dan ineens heb ik weer een volger. wat zeg ik, het zijn er 2. de snoek is op deze stek dus vol in de paai. Opruimen en richting een andere stek dan maar. Op de terugweg kan ik het niet laten om toch wat worpen te maken. Als ik bij de plek ben van de 2e volger is de snoek er weer als de kippen bij om de shad te volgen. Vlak voor de kant is er ineens een kleiner exemplaar die zich vol op de bait stort. Na een korte dril kan ik de snoek landen en mag deze op de foto. De snoek blijkt 63cm lang te zijn en mag al snel zijn weg weer vervolgen.


Hierna loop ik verder en zie dat niet alleen de snoek zich bezighoudt met voortplanting.


Ik wissel vlakbij de auto nog even om naar een jerkbait en dat blijkt te werken. Op de laatste splitsing van deze stek schiet er een snoekje uit de kant vol op de jerkbait, en ook deze mag met zijn 52cm natuurlijk even op de foto.


Hierna ga ik het nog even op een andere stek proberen maar daar krijg ik geen enkel teken van leven meer. Tijd om de boel op te ruimen.

Morgen ga ik nog een dagje met de boot kijken of er nog wat te beleven valt op het grote water. Hopelijk komt hier dus nog een verslag over.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten