zondag 1 juni 2014

Een perfecte start van het nieuwe seizoen

Vandaag de 2e dag van het nieuwe roofvisseizoen en vandaag staat een visdag gepland. Omdat ik gisteren ook ben wezen vissen had ik me voorgenomen om niet al te vroeg weg te gaan. Vanmorgen reed ik dus rond 9:00 uur richting de waterkant. Daar aangekomen stonden ook daar de distels, brandnetels en ander groen tot okselhoogte.



In de blog van gisteren had ik een muziekclip toegevoegd,  maar kreeg een berichtje dat deze niet op mobiele apparaten gespeeld kan worden i.v.m. de auteursrechten. De clip was trouwens van guns and roses met Welcome to the Jungle. Dat was vandaag helaas ook weer van toepassing.

Ik begon weer te vissen met de BZN. Na een worp of 5 is daar een kolk in het water, maar daarna laat de snoek zich niet meer zien. Helaas, maar die probeer ik op de terugweg nog wel een keer te foppen. Als ik me al vissend een weg door het oerwoud baan is er plotseling weer een flits in het water gevolgd door een beuk op de jerkbait, maar weer blijft de snoek niet hangen. Kan gebeuren denk ik op dat moment, maar als er 10 minuten later weer een snoek op knalt welke na een seconde of 20 losschiet ben ik er klaar mee. De BZN mag plaatsnemen op de reservebank en de 4 play mag aan de speld. Als ik na een tijdje de 4play binnendraai en deze net uit het water til schiet er een snoek onderdoor, gggggrrrrrrrr. Het zal toch niet zo'n dag gaan worden hé!

Ik zie de snoek voor de kant op de bodem liggen en gooi de 4play ongeveer 1,5 meter voor de snoek. Ik laat deze al wiebelend en waggelend de kant van de snoek opkomen. Als deze nog een halve meter bij de snoek vandaan is schiet de snoek naar voren en grijpt de bait. Er begint een felle strijd welke de snoek uiteindelijk verliest. De snoek wordt op de kant gehaald en onthaakt. Bij het onthaken breken er 2 haken af, wat een rotzooi die standaard haken. Gelukkig blijven er geen stukken haak in de snoek zitten en kan deze na het opmeten en fotograferen weer terug het water in. Het is trouwens een aardige snoek van 81cm.



Aangezien de haken zijn afgebroken en ik geen zin heb om er nieuwe op te zetten pak ik de BZN er maar weer bij. Na nog wat paden vrij te hebben gemaakt en een flink aantal worpen is het raak. De bait wordt vol gegrepen en de snoek stormt mijn kant op. De snoek geeft een flink gevecht en als ik deze vlak voor de kant heb zie ik dat deze over de meter heen gaat. Maar dan zie ik ook dat deze heel licht gehaakt zit. Helaas gebeurt dan het onvermijdelijke. De snoek gaat flink met zijn kop schudden en springt nog een keer uit het water. De combinatie van kopschudden en weer neerkomen in het water was de spreekwoordelijke druppel, de bait schiet los. Erg jammer, maar helaas (al gebruikte ik vanmiddag een andere term). Weer ben ik even klaar met de BZN en hang de rapper aan de speld. Een tijdje later is het dan wel raak. Een snoek heeft de rapper vol van achteren gegrepen en het gevecht kan weer beginnen. Snel kijk ik of er een mogelijkheid is of deze ook los kan schieten, maar deze snoek was zo gulzig dat deze goed vastzit.



Na het onthaken gaat het meetlint langs de snoek en deze is 1 centimeter groter dan vanmorgen en met 82cm dus een behoorlijke snoek. De snoek mag weer zwemmen en ik kan weer dieper de jungle in.
Op een gegeven moment moet ik mijn meerdere erkennen in de jungle. Er staat zoveel onkruid dat er zonder kapmes echt geen doorkomen is. Ik besluit om even een plaspauze te houden en meteen maar even nieuwe haken op de 4play te zetten. Ik wissel de rapper dus weer voor de 4play en begin aan de terugweg. Deze gaat een stuk makkelijker aangezien ik nu een pad heb waar ik overheen kan. Wel maak ik nog een aantal nieuwe inhammen bij de sloot om ook deze stukken nog te kunnen bevissen. Als ik de 4play binnenvis gaat mijn telefoon. Ik draai eerst de plug wel binnen en neem dan wel op, maar dat loopt anders. Ik zie ineens een snoek achter de 4play aan komen stormen en deze slaat zijn bek ineens over de 4play heen. Dat moet dus eerst afgehandeld worden. Als ik de vis de kant op wil halen gaat de telefoon weer. Ik neem snel op en zeg dat ik zo terugbel. De snoek wordt de kant opgehaald en onthaakt.


Na de foto's meet ik de snoek nog even op en deze is 76cm. De snoek gaat weer terug het water in en ik bel Quinten snel terug. Hij zou eigenlijk vanmorgen al meegaan, maar was nog druk op de playstation en ging dus niet mee. Nu belt hij of ik hem op wil halen, want hij wil toch wel even vissen. Ik besluit om naar de auto te lopen en hem op te halen. We besluiten om weer naar dezelfde stek terug te gaan, maar Quinten ziet het daar niet zo zitten door de hoge planten. We lopen naar een stukje waar er bijna geen planten staan en ik maak een worp met de BZN. Meteen explodeert het water als een snoek de jerkbait grijpt. Dit is waarschijnlijk de snoek die vanmorgen vroeg de kolk in het water veroorzaakte, het is namelijk dezelfde plek. Deze gaat ook weer flink tekeer maar hij zit goed gehaakt en kan dus geen kant op. Als ik de snoek op de kant haal onthaak ik de snoek en na het opmeten blijkt deze precies 70cm te zijn. Natuurlijk moet ook deze snoek weer op de foto.



Na het terugzetten van de snoek lopen we een stukje verder en daar zien we nog een dode snoek in het water liggen. Erg zonde.
Quinten vraagt of we naar een andere stek kunnen, waar wat minder planten zijn. Dat wordt nog een hele klus. Eerst rijden we naar Leidserijn, maar na het bezoeken van meerdere wijken besluiten we om toch maar weg te gaan. De gemeente moet maar snel de grasmaaiers uit de stal halen. Ik zeg dat ik nog wel een stek weet waar niet zoveel planten staan, maar bij aankomst valt dat toch vies tegen. We komen daar Chiel nog tegen die ook aan het vissen is en maken een praatje. Na een half uurtje rijden we naar de stek waar ik gisteren ben geweest. Helaas weten we ook daar geen vis meer te vangen. Wel schiet er nog een snoekje van een cm of 30 tussen de planten vandaan, maar deze bijt niet in de bait. Op de terugweg naar de auto komen we nog een aantal mensen van DutchPredatorFishing tegen en we maken even een praatje. Dan is het tijd om naar huis te gaan en het eerste weekend na de geslotentijd zit erop. Met 7 snoeken is dit een perfecte start van het nieuwe seizoen.


Vaya Con Dios en tot een volgend avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten