woensdag 23 oktober 2013

Ontmaagding


Vandaag een middagje wezen vissen met Quinten en nee, we zijn niet naar een of andere sexclub geweest. Waar slaat de titel dan wel op??? dat komt later in het verhaal wel naar voren.

Toen we aankwamen bij de door Quinten uitgekozen stek was ik mijn MaTo nog aan de speld aan het hangen of Quinten had de eerste misser al te pakken. Hij doet nog een aantal worpen over de betreffende plek, maar de snoek laat zich helaas niet meer zien. Dat begint al goed!!!
Als we verder lopen hoor ik Quinten ineens roepen dat hij beet heeft. Aan de speld heeft hij een fathead killer hangen waar nog nooit eerder een snoek mee is gevangen. Deze jerkbait is dus ONTMAAGD!
Na een korte dril komt de snoek op de kant en onthaak ik hem. Even meten en het meetlint stopt bij 58 cm. Dan moet er natuurlijk geposeerd worden, het is namelijk al 4 maanden !! geleden dat hij een snoek heeft gevangen.


De kieuwgreep is hij gelukkig nog niet verleerd, de laatste keer was namelijk 16 Juni.
En dan natuurlijk ook nog even met de snoek zelf op de foto.


Nadat we de vis weer terug in zijn element hadden gezet, was er bij mij een soort van opluchting. Het had voor mijn gevoel namelijk niet nog langer moeten duren dat Quinten elke keer met lege handen naar huis ging, want dan hadden zijn hengels vast en zeker op marktplaats gestaan. Maar gelukkig heeft hij nu de smaak weer helemaal te pakken en vissen we vrolijk verder. Na een kwartiertje is het bij mij ook raak. Ik vis natuurlijk weer eens met de rapper en deze is dus niet ontmaagd maar flink misbruikt. Na het onthaken even meten (65cm) en natuurlijk op de foto.


Zoals jullie kunnen zien is deze vis flink toegetakeld en heeft diverse wonden en ook de staartvin is niet meer zoals die hoort te wezen. De vis heeft hier volgens mij geen last van want deze snoek ging flink tekeer tijden de dril. Na de foto mag ook deze snoek natuurlijk weer snel zwemmen.

Na een minuut of 10 duikt er weer een snoek op de rapper, maar de dreg schiet na een aantal seconde los. Balen, maar ook dat hoort er nou eenmaal bij. We vissen stug door en Quinten besluit er een aasje aan te hangen waar we ook nog nooit iets op hebben gevangen, namelijk de Westin Mini Jerk. Bij zijn 2e worp (over de plek waar de snoek zojuist losschoot) is het raak.
Er is een snoek opgedoken en dit is dus de 2e ontmaagding van vandaag.
Ik maak nog even snel een foto als de vis voor de kant ligt.


Na het opmeten blijkt deze vis 66cm te zijn en mag meteen weer zwemmen. Hierna blijft het lange tijd stil en gebeurt er weinig meer. Ik besluit om maar eens een andere kleur rapper aan de speld te hangen en zeg tegen Quinten: met deze rapper heb ik nog nooit wat gevangen. Ik gooi een aantal keer in en bij de 4e worp duikt er een snoek op de rapper maar ook deze schiet los. Dat is alweer balen, maar er is in ieder geval weer wat gebeurt in het water. Na een tijdje schiet er bij Quinten zijn jerkbait een klein snoekje langsaf van een geschatte 40cm. Maar ook deze kleine rakker laat zich niet meer zien. Ondertussen waren we al richting de auto gelopen om het ergens anders te gaan proberen. Voordat we de auto instappen maakt Quinten nog even onderstaande foto.


In de auto onderweg naar de andere stek, eten en drinken we onze lunch op en als we net onderweg zijn begint het ook nog eens te regenen. Als we bij de nieuwe stek aankomen is het alweer droog, dat is pas timing. De stek die ik in gedachten had is echter niet al te best, zo te zien hebben ze gisteren alles uitgebaggerd en dat is vaak niet erg best voor de vangsten. We proberen het daar een tijdje maar besluiten na een kleine 3 kwartier om het toch ergens anders te proberen. Quinten weet nog wel een stek waar hij graag heen wil, dus wordt het zijn stek.
Daar aangekomen beginnen we met vissen, maar ook daar blijkt het taai te zijn. Quinten verliest zijn vangdrang en maakt een paar foto's van de omgeving.




Na een tijdje besluiten we om maar richting de auto te gaan, want er is totaal geen actie meer in het water. Ik open nog even mijn tas en kijk wat ik voor de terugweg nog aan de speld kan hangen. De jerkbaits heb ik al een tijdje geen actie meer op gehad, dus die worden het niet. Dan valt mijn oog op de soft 4play, waar ik echter nog nooit iets mee heb gevangen. Ik besluit om deze toch maar aan de speld te hangen en maak op de terugweg nog een paar worpen. Als ik bovenop een bruggetje sta en de 4play inwerp duikt er een snoek op, maar schiet echter alweer los. Ik kan nu wel zeggen dat het er allemaal bijhoort, maar gek wordt ik er van. De snoek heeft de haak echter heel even gevoeld en zal van schrik dus wel verdwenen zijn. We lopen verder richting de auto en als ik nog een worp maak zie ik ineens een flits langs de soft 4play schieten...MIS. Snel nog een worp erachteraan en als ik de bait langs het riet binnendraai is het tik,tik......RAAK ontmaagding nummer 3 is een feit! Na een korte felle dril waarbij de vis nog een aantal keer uit het water springt kan ze in de nek worden gepakt. Het meetlint stopt bij 64cm en natuurlijk was Quinten er als de kippen bij om een foto te nemen.


Als de vis terug is gezet lopen we naar de auto en rijden we naar huis. Het was vandaag weer een leuke en gezellige dag samen met mijn zoon Quinten.

Tot een volgend avontuur.......

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je ook een blog hebt aangemaakt. Ziet er goed uit en de verhalen zijn leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ik heb inspiratie genoeg, en anders kom ik wel even bij je spieken ;-)

      Verwijderen