dinsdag 8 oktober 2013

Knippen en Scheren

Na het debacle van afgelopen zondag (1 snoek miste de MaTo volledig en de andere 2 aanbeten miste ik) kwam er vandaag ineens de mogelijkheid om in de middag te vissen.

Eerst moest de hond naar de trimsalon gebracht worden en daarna zou ik daar in de buurt even wat sloten bestoken met mijn kunstaas. Hieronder een foto van onze hond welke nodig geknipt moest worden.


Onderweg naar de trimsalon kruipt ze in de auto altijd tijdens het rijden op mijn schoot, wat lekker makkelijk auto rijdt ;-). Maar goed als ze is afgeleverd bij de trimsalon ga ik vol goede moed richting de eerste stek. Het betreft hier een nieuwbouw wijk met veel sloten en volgens horen zeggen een goed snoekbestand. Als ik de auto geparkeerd heb loop ik richting de waterkant en begin te vissen. Na een aantal worpen hoor ik ineens een hoop gesis en moeder de gans, uuuuh zwaan is het niet eens dat ik hier sta. Aangezien de zwaan steeds dichterbij komt besluit ik me gewonnen te geven en loop een stuk door. Als ik bij een brug uitkom besluit ik om deze plek wat extra aandacht te schenken, want hier kunnen altijd snoeken onder verscholen liggen. Bij de 2e worp duikt er dan ook een leuke snoek onder de brug vol op de rapper. De snoek trekt flink aan de hengel en gaat een aantal keren door de slip van de reel heen. Als de snoek besluit om richting het riet te zwemmen moet ik flink druk op de reel en hengel zetten om haar bij het riet vandaan te houden. Ten slotte besluit ze om ook nog even een keer helemaal uit het water te springen, maar dan roept de snoek dat ze er geen kracht meer voor heeft en kan ik haar op de kant halen. Snel onthaken en even meten. Het meetlint stopt bij 77cm en het valt mij op dat deze snoek al goed in haar wintervet zit.



 Als ik de snoek heb opgemeten maak ik snel een foto en besluit er snel nog 2 te nemen.



Net als ik de snoek terug wil zetten komen er 2 kleine kinderen aangefietst. Als ik ze roep zegt de kleinste meteen dat hij de snoek niet vast gaat houden, want zo zegt hij: snoeken zijn gevaarlijk.
Als ik vraag of hij dan toch een foto wil maken knikt hij dat hij dat wel kan en maakt een foto.


Hierna bedank ik de jongens voor de foto en fietsen ze weer verder, hoewel de kleinste liever blijft kijken, maar uiteindelijk toch achter zijn grote broer aanfietst.
Na nog een aantal worpen langs de brug besluit ik om ook eens een paar keer vanaf de brug te gooien. Hieronder een plaatje met het uitzicht vanaf de brug.



Aan de rechterkant zie je nog net een aantal steigers welke aan de tuinen van de bewoners vastzitten, je zal toch maar in zo'n huis wonen mensen. Maar goed ik woon ook prettig en als het heel erg hard regent heb ik ook water voor mijn deur ;-)

Na een aantal worpen gooi ik mijn kunstaas vanaf de brug langs het riet en vis de rapper binnen. Na een aantal halen schiet er ineens iets uit het riet vol op de rapper, maar volgens mij is hij los. Na 2 slagen voel ik toch weerstand en sla voor de zekerheid maar aan. Dat blijkt een goed besluit. Weet echter niet of de snoek er bij de eerste klap al aan vast zat, of dat hij hem later nog een keer heeft gegrepen. Dat maakt echter niet veel uit hij hangt er nu aan vast en dat is wat telt.


Na een iets kortere dril dan bij de vorige snoek kan ook deze op de kant worden gehaald. De snoek blijkt na het meten 68cm te zijn en is ook iets minder dik dan de vorige. Na het onthaken en meten is het tijd voor een foto, helaas is er nu niemand in de buurt om een foto te maken, dus moet ik het zelf maar doen.


Nadat ik de snoek weer in het water terug heb gezet, komen er een man en vrouw aanlopen die me een compliment geven met de mooie vis en de nette manier waarop ik met de vis omging. Ze hadden namelijk van een afstandje staan kijken. Helaas had ik ze niet gezien anders hadden ze mooi een foto kunnen maken.

Hierna loop ik met een goed gevoel verder en vis de sloot verder af. Helaas is er weinig tot geen actie in het water. Als ik bij een duiker aankom (je weet wel zo'n brug van beton en niet iemand met een zuurstoffles op zijn rug en flippers aan) gooi ik mijn kunstaas eronder en plotseling wordt deze achtervolgt door een baars van een centimeter of 10. Als ik mijn jerkbait heel langzaam op en neer haal in het water valt deze kleine held ineens aan. De jerkbait is echter groter dan de baars en deze besluit dan ook om in de wartel van de onderlijn te bijten. Na deze aanval schiet dit baarsje weg en laat mij met een glimlach achter. Ondertussen is het alweer tijd om onze hond op te halen en dit is het eindresultaat geworden.


Bedankt voor het lezen en tot een volgend avontuur.

1 opmerking:

  1. Nou mocht ik binnenkort ook eens naar de kapper moeten mag jij me brengen hoor. Ik zal dan netjes naast je gaan zitten in je auto :-) En wie weet kan je dan ook weer even lekker vissen. Vond je verhaal weer erg leuk en ook mooie foto's van je snoeken en je hond.

    BeantwoordenVerwijderen