zondag 1 september 2013

Druk,drukker,drukst

Zo, de eerste werkweek zit er alweer op en ook het weekend is weer voorbij. Quinten gaat morgen weer naar school, dus gaat het "gewone" leven weer beginnen. Afgelopen week en komende weken is het zoals altijd deze periode erg druk op mijn werk, waardoor er een hoop uren gemaakt moeten worden. Dit gaat helaas ten koste van het vissen. Dit weekend had ik ook nog eens servicedienst. Daar is echter geen peil op te trekken. Ik ben in een rustige periode wel eens een heel weekend erg druk geweest, maar ben in een drukke periode ook wel eens een weekend niet gebeld. Helaas heeft de telefoon dit weekend flink de beltoon laten horen. Het begon zaterdagochtend tijdens de weekendboodschappen al en ik was rond 17:00 pas thuis. Daar werd de zaterdagmiddag vissen dus door mijn neus geboord. Zaterdagavond had ik een verjaardag en de telefoon bleef gelukkig stil. Zondag had ik afgesproken met een vismaat om allebei met eigen vervoer naar de visstek te komen, je weet het ten slotte maar nooit met de servicedienst......

Om 10:00 uur kom ik aan in de door hem uitgekozen woonwijk en zie flink wat waterplanten staan. Gelukkig liggen er ook voldoende open plekken en is het een vreemde plant aldaar waar je best goed overheen en zelfs (hetzij moeizaam) tussendoor kan vissen. Als ik zijn kant oploop besluiten we om de wijk in te gaan. Na een aantal worpen laat hij mij zijn nieuwe aanwinst zien, een handgemaakte jerkbait van Maurice Toet gekocht via het roofvisforum. De jerkbait ziet er mooi uit en als ik vraag hoe de actie is gooit Kees de jerkbait in het water en tikt hem binnen. Als ik met bewondering sta te kijken is de jerkbait na 3x heen en weer gaan ineens verdwenen :-). Een flinke 70-er heeft de nieuwe jerkbait van Kees te pakken genomen en gaat flink tekeer in het water. Ze springt nog een aantal keer flink uit het water, maar moet zich dan toch gewonnen geven.



Na de release besluit Kees om een roze grinder aan de speld te hangen en begint hiermee te vissen. Ik heb op dat moment nog de rapper in de voorn kleur aan de speld. Na een kleine 5 minuten roept Kees dat hij weer beet heeft. Na een aantal seconden roept hij verbaast dat het een baars is. Ik zeg dat het dan wel een flinke moet zijn, want de grinder is geen klein kunstaasje. Als de baars op de kant komt is duidelijk dat hij vrij gulzig is geweest, maar gelukkig weet Kees hem snel te onthaken. Even een foto en meten en de 41cm baars mag weer zwemmen.


Ik sta op dat moment nog met lege handen, maar heb wel al 1 spectaculaire dril en een 2 schitterende vissen gezien. We besluiten om in een verderop gelegen sloot te gaan vissen. Als we op een gegeven moment een 2 bruggen passeren met een opening ertussen van nog geen 2 meter breed, besluit kees om daar eens tussen te werpen. Bij zijn eerste worp duikt er een snoek op, maar lost helaas ook weer. Eenmaal bij de sloot aangekomen besluit ik om mijn Derkbait aan de speld te hangen. Na een aantal worpen zie ik een schim en de snoek tikt tegen de Derkbait aan, maar hapt niet. Snel maak ik nog een aantal worpen over de plek heen, maar deze snoek heeft het spelletje door. Als ik in mijn hoofd het rekensommetje maak waar de vissen vandaag op zijn gevangen en gelost kom ik tot de conclusie dat al het kunstaas fel van kleur was. Ik besluit om mijn fel oranje rapper maar aan de speld te hangen en begin te werpen. Na een 10-tal worpen is daar plotseling de aanbeet. Als ik aansla explodeert het water, maar helaas geeft de vis zich binnen enkele seconden al over en is er van een dril niet te spreken. Snel onthaken, meten en op de foto. De snoek is een kleine 53cm groot.
  We besluiten om weer richting de auto te lopen om het verderop op een andere stek nog te proberen. Op de terugweg komen we weer langs de 2 bruggen en Kees werpt zijn felgekleurde streamer tussen de bruggen in. Deze is nog niet binnengevist of de snoek duikt er weer bovenop, maar lost ook meteen weer. Jammer, maar we komen nog wel een keer terug. Dan komen we nog iemand van het roofvisforum tegen die samen met zijn vader aan het vissen is. We maken een praatje en gaan ieder weer onze eigen weg. Na een aantal worpen gaat mijn telefoon AAAAAGGGGHHHH. Tijdens het bellen zie ik Kees ineens weer met een kromme hengel staan. Terwijl ik dit probleem gelukkig telefonisch kan oplossen zodat ik door kan vissen maak ik nog even een foto van de snoek.
Na het opmeten mag de snoek van 73cm weer het water in. We besluiten om richting de andere stek te rijden, dit is met de auto een ritje van een kleine 10 minuten. Als ik de auto parkeer en de hengel in orde gemaakt heb, loop ik richting het water. Ik heb nog geen worp gemaakt en weer gaat mijn telefoon af. Helaas kan ik dit niet via de telefoon oplossen en bedank ik Kees voor de gezellige 2 uur durende visles. Onderweg naar de auto baal ik natuurlijk als een stekker, maar er is nou eenmaal niets aan te doen. Volgende keer als ik ga vissen heb ik geen servicedienst en kan ik hopelijk wat langer doorvissen.

Tot een volgend avontuur en werkse allemaal :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten