woensdag 19 februari 2020

Wat je in afgelegen sloten wel niet kunt vinden.

Vandaag plotseling tijd om even te vissen, dus daar dan ook maar gebruik van gemaakt zoals je zult begrijpen. Na heel even twijfelen weet ik nog wel een stek waar ik eigenlijk niet zo vaak kom. Ik besluit om het daar dan ook eens te gaan proberen.

Ik parkeer de auto en hang een shad aan de speld. Het wordt de zander teez van Westin die het klusje mag gaan klaren. Het water is erg troebel door de vele regen van afgelopen tijd, maar deze shad maakt voldoende beweging om een snoek tot een aanval te verleiden. Ik maak wat worpen en zoals zo vaak is er uit het niets een enorme knal op het kunstaas. Ik sla aan en de dril kan beginnen. Na een kort gevecht ligt de snoek klaar om op de kant gehaald te worden. Aangezien ik bovenop een brug sta pak ik mijn schepnet en schep de vis in het net. Even onthaken, opmeten en op de foto. Onderstaande vis was 73 centimeter lang en na de fotoshoot gaat ze weer het water in. 



De takel aan de shad bekijk ik even, maar ik zie iets wat me niet bevalt. Ik haal de shad dus van de speld af en thuis zal ik de takel er opnieuw opzetten. De takel is van titanium, maar deze ziet er op een of andere manier geknikt uit. Vervangen dus en geen risico mee nemen. Ik wissel de zander teez dan ook om voor de shad teez wederom van Westin. Ik maak worp na worp, maar het blijft doodstil. Het water wordt dan ook steeds bruiner. Ik zie ineens een sloot wat verder achteraf gelegen en besluit het daar te gaan proberen. 



Na wat worpen in de sloot denk ik dat het nergens op uitdraait maar vis de sloot toch af. Als ik aan het eind van de sloot ben heb ik ook in deze sloot geen enkel teken van leven gezien. Op de terugweg ben ik al wat minder geconcentreerd en maak wat roekeloze worpen. Na de zoveelste worp krijg ik me toch een ram op het kunstaas. Ik sla aan en er breekt oorlog uit. Uiteindelijk kan ik deze vis de kant ophalen. Ook hier moest ik het schepnet gebruiken en deze snoek had besloten om eens lekker in het net te gaan rollen. Wat een ellende als een snoek zich helemaal vast rolt in het net. Na het onthaken even opmeten en op de foto dan maar. 



De snoek was 82 centimeter en na het terugzetten mag ik aan de puzzel van het schepnet beginnen. Er zit 1 dreg lekker vastgedraaid in het net, maar gelukkig is het net van rubber en krijg ik alles weer netjes los.  

Ik vis nog heel even door maar dan is het alweer tijd om op te ruimen. 

Tot een volgend avontuur.....!!



1 opmerking:

  1. Mooie vissen zo zie je maar een oude/ onbekende stek kan toch mooie vissen opleveren!

    BeantwoordenVerwijderen