woensdag 5 februari 2020

Hotsjiekidee!

Vandaag Quinten weggebracht en op de terugweg besluit ik om mijn streamers welke ik afgelopen weekend gebonden heb uit te proberen. De streamers van Erwin van der Veen heb ik zo goed als mogelijk na proberen te maken en ik ben heel benieuwd wat het eindresultaat in het water doet.

Hieronder één van de gebonden streamers. 


Op de terugweg duik ik de snelweg af en maak de hengel in orde. De streamers gaan mooi door het water, maar ik merk dat ik de draad aan het einde wat te lang heb gehouden. Hierdoor kunnen de gebonden tubes te ver richting de staart afzakken. De actie is verder prima, maar dat kan ik dus aanpassen. Hoewel, de actie is nu toch ook wel erg mooi. 

Even iets om over na te denken dus. Voor nu nog even kijken of ik iets kan vangen. Het blijft lang stil, erg lang. Ik besluit om weer richting de auto te gaan en het verderop eens te proberen. Als ik vlakbij de auto ben besluit ik iets door te lopen om dat ene hoekje nog even te proberen. Dat blijkt een juiste beslissing te zijn geweest. 

Ik werp de streamer in en na een paar keer de lijn binnen gestript te hebben laat ik de streamer stilvallen. Uit het niets is er een schim  gevolgd door een enorme beuk op de hengel. Ik sla aan en de hengel staat meteen krom. Wat een power heeft deze vis. Na een leuk gevecht op de vliegenhengel kan ik de snoek het schepnet ik loodsen. 

Ik maak even een foto en op dat moment wipt de snoek uit het net. Maar goed, hij staat erop. 



Nog even een foto dat de snoek de streamer in de bek heeft en ik onthaak deze. 



Even het meetlint langs de snoek en ik weet nu dat deze vis 83 centimeter lang is. Natuurlijk worden er nog wat foto’s van de vis gemaakt. 



Ik zet de snoek terug en loop richting de auto. Ik ruim de spullen op en rij richting de andere stek. Ook hier mag de rood/witte streamer weer aan de speld. Ik maak wat worpen en merk dat ik in een mijnenveld sta te vissen. Er ligt hier op veel plekken meer hondenstront dan gras. Goed opletten dus!

Na wat worpen grijpt een kleinere snoek de streamer en spartelt in het water of zijn leven er vanaf hangt. Ik dirigeer de snoek naar de kant en pak deze uit het water. Even onthaken en het meetlint geeft 66 centimeter aan. Even een fotomoment en de vis mag het water weer in. 



Het begint steeds harder te waaien en het is nu toch echt opletten dat er niet een rukwind de streamer in mijn nek blaast. No guts, no glory zeggen we dan maar. 

Als ik weer naar een andere stek wil gaan loop ik weer richting de auto. Als ik vlakbij de auto ben maak ik een lange worp zodat alle vliegenlijn uit de stripmand is. Op deze manier vind ik het wat prettiger om de lijn weer op de reel te spoelen. Als ik de lijn met de reel binnendraai voel ik ineens een ruk aan de lijn. Even denk ik dat ik vastzit, maar dan begint de snoek zich te verweren. De snoek blijft lang onder water en vecht voor wat hij waard is. Uiteindelijk komt snoek nummer 3 vandaag op de kant, dus de rood/witte streamer hoeft niet aangepast te worden denk ik.....

Even onthaken en opmeten voordat deze snoek ook op de foto mag. Deze snoek van 71 centimeter is hieronder te bewonderen. 



Ik zet de snoek terug en naast het harde waaien begint het nu ook te regenen gemengd met wat natte sneeuw. Dat is voor mij het teken om het voor vandaag weer voor gezien te houden. 



Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten