donderdag 8 mei 2014

poging 2 met de method feeder

maandag 5 Mei zijn Quinten en ik wederom naar de maarssenveenseplassen gegaan om te vissen. Aangezien ik een afspraak op het werk had eerst even een uurtje gewerkt om daarna rond 9:30 richting de waterkant te rijden. Eenmaal aangekomen begint mijn favoriete bezigheid weer, namelijk alles in orde maken. Als alles uiteindelijk staat kunnen we beginnen.
Als aas hebben we vandaag alleen maden bij ons voor de vaste hengel en als grondvoer gebruiken we Justus rood. Daarbij mengen we een klein beetje geurstof met appelgeur. Voor de method feeder hebben we pellets en een voertje van van der meyden. Ook hierin doen we een beetje appelgeurstof. Aan de hair van de method beginnen we met een 10cm boilie in de smaak tutti frutti. Na een tijdje beginnen de vissen te bijten en halen we al snel een aantal vissen boven water met de vaste stok, helaas blijft het op de feeder weer erg stil. We besluiten om de boilie te verwisselen voor een maiskorrel. We blijven vangen op de vaste stok en inmiddels is er ook een andere visser bijgekomen. Deze man gaat een kleine 15 meter verderop zitten en begint ook alles op te bouwen. Ondertussen hebben we de method feeder elk kwartier binnengehaald en opnieuw voer in de method gedaan. Als Quinten de method na het volgende kwartier binnenhaalt heeft hij er een kleine vis aanzitten. Deze zit echter aan de zijkant van het hoofd gehaakt, en is dus waarschijnlijk gehaakt bij het binnendraaien van de method. Maar Quinten telt deze vis als de eerste vangst op zijn nieuwe hengel.

We gooien de method feeder weer in en gaan met de vaste stok door met vangen. Dan begint mijn dobber kort te schokken en duikt ineens onder als ik aansla merk ik dat het wederom een klein visje is. Als deze bovenwater komt blijkt het een mooie pos te zijn.




De man die inmiddels een tijdje geleden is aangekomen heeft nog geen stootje gehad en komt eens een kijkje nemen. Hij geeft aan de het erg taai is en vraagt of we al veel gevangen hebben. Ik zeg dat we best wel een aantal vissen hebben gevangen,maar dat het wel allemaal kleine vissen zijn. We maken nog een praatje en dan gaat hij weer naar zijn hengels toe. Hij heeft zich nog niet omgedraaid of ik zie Quinten naar zijn hengel schieten en deze heeft er een leuke blankvoorn aan. Na het opmeten blijkt deze 22cm te zijn. We vangen nog een aantal kleine vissen, maar vandaag blijft het echter weer angstvallig stil op de method feeder. Quinten had voor vandaag een opvallende tactiek, hij doopte telkens zijn maden in de appelgeurstof, want dan ving hij meer zei hij. Het frappante aan dit verhaal is dat als hij dit deed hij binnen 5 minuten beet had, en als hij het niet deed het zomaar een tijdje stil was. Aangezien ik het niet deed en ook genoeg ving, zal het allemaal ook niet veel uitmaken.

Hieronder nog een foto van de gevangen vis. Na de foto mochten ze weer snel het water in en hopelijk vangen we de volgende keer wel een vis op de method feeder (zoals het hoort met de haak in zijn lip)

De volgende keer hebben Quinten en ik afgesproken dat we naar een ander water gaan om te vissen, hopelijk hebben we daar meer succes met de method feeder.

Het grote aftellen is nu echt begonnen. Op het moment van dit schrijven is het nog maar 23 dagen voor het einde van de gesloten tijd.

De komende weekenden hebben Quinten en ik niet heel veel tijd om te vissen ivm voetbaltoernooien, maar we proberen nog minstens 1x te gaan vissen met de method feeder voordat we weer achter de snoek aan mogen gaan.

Tot een volgend avontuur......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten