donderdag 1 mei 2014

Nieuw pr baars in de gesloten tijd

Zoals de titel al aangeeft gaat het hier dus niet om het roofvissen, aangezien het gesloten tijd is, maar puur om het vissen met de vaste stok en sinds kort de method feeder.

Allereerst hebben Quinten en ik op 1e paasdag na de hengels in orde te hebben gemaakt even snel gekeken of de dobbers goed uitgelood waren. We hadden slecht een aantal maden bij ons om even snel te kijken en waren niet van plan om ook daadwerkelijk te gaan vissen. Bij het goed uitloden van de dobbers dook er toch een baars op de maden bij Quinten.



Op 2e paasdag gevist bij fort de gagel. Ik kan je vertellen dat dit geen succes was. De vissen wilde maar niet bijten en tot overmaat van ramp ging Quinten ook nog eens bovenop zijn hengel staan. Dit is dan ook de enige vis die Quinten gevangen heeft deze dag.


Dus voor zijn verjaardag wou hij een nieuwe hengel hebben. Aangezien we een aantal vaste hengels hebben wou hij graag een feederhengel en zodoende is deze nu ook in zijn bezit. Hij heeft gekozen voor een method feeder, met natuurlijk de daarvoor bestemde spullen.

Gisteren wederom een dagje gaan vissen en ditmaal dus ook de method feeder ingezet. We waren rond 9:00 uur aan de waterkant en ik begon met alles klaar te maken, wat een gedoe vind ik dat toch altijd. Eerst begonnen met een voertje maken, daarna de visplateau's neergezet, 3 hengels opgetuigd, daarna uitpeilen dus voordat ik kon vissen was ik alweer een tijdje verder. Quinten was de eerste die vis ving, hij haalde de hengel namelijk naar zich toe en liet per ongeluk de haak vlak voor de kant iets in het water zakken. Op dat moment dook er meteen een baars op de maden. Na het onthaken herhaalde hij dit kunstje nogmaals en meteen werd de haak weer gegrepen door een volgende baars. Hierna bleef het een tijdje stil. Tot op een moment dat mijn dobber begint te schokken en daarna langzaam wegloopt onder water. Als ik aansla voel ik dat het een beste vis is. Als de vis zich dan laat zien zie ik dat het een baars is, en dat dit zeker een nieuw pr wordt voor mij. Quinten pakt het schepnet en schept de vis dan binnen. Het onthaken gaat goed, aangezien de haak keurig voorin de bek zit. Het meetlint stopt bij 35cm, aangezien mijn pr baars op 22cm stond is dat dus een behoorlijke verbetering. En dat in de gesloten tijd als ik er niet eens specifiek op vis. Natuurlijk moet er even met de vis geposeerd worden.

Ook Quinten wou wel even met dit bakbeest op de foto natuurlijk.


Na deze foto gaan we weer verder met vissen en vangen nog het een en ander, maar op de method feeder blijft het helaas de gehele tijd stil. Wel halen we na elk kwartier de hengel binnen en gaat er weer wat nieuw voer om de method heen. Eerst heeft Quinten een tijdje met een gele mini boilie gevist met de smaak tutti frutti, om het daarna een tijdje met een oranje boilie te proberen en later weer met een grote pellet. Maar wat er ook aan de hair zat, niets wilde erin bijten. Aangezien het vissen met de method feeder voor ons allemaal nieuw is, zijn alle tips hierover welkom. Later ving Quinten nog een erg mooi goudgekleurde voorn.



Hieronder nog 2 foto's van de overige vangsten van de dag.



Aanstaande dinsdag 6 Mei gaan Quinten en ik nogmaals vissen en hopelijk vangt hij dan wel iets met zijn nieuwe hengel.

Tot een volgend visavontuur (ik zal blij zijn als het gesloten seizoen weer voorbij is)

Groeten Quinten en JP

Geen opmerkingen:

Een reactie posten