woensdag 21 mei 2014

nog héééél even

Nog heel even en dan mogen we weer op roofvis gaan jagen. Gelukkig maar, want zo vlak voor het einde van de gesloten tijd begint het allemaal weer erg te kriebelen. Ben in de afgelopen periode een aantal keer met de vaste hengel gaan vissen wat ook leuk is, maar dat haalt het lang niet bij het roofvissen. De laatste keer vissen was afgelopen weekend met het hele gezin bij de bosdijk in Breukelen. Het was natuurlijk schitterend weer en er werden leuke vissen gevangen, maar helaas bleef het voor de 3e keer op rij stil bij de feeder hengel. Mochten we nog een keer met de vaste hengels gaan vissen, wat in de zomer zeker voor zal komen, gaan we het eens met mais aan de hair proberen in plaats van een 10mm boilie.



 Zoals ik al zei, we zijn gaan vissen met het hele gezin dus ook de hond was mee.


Maar om weer even op het roofvissen terug te komen, ik ben er echt helemaal klaar voor. De hengels zijn helemaal opgepoetst (geen grap, heb echt met autopoets de hengels onder handen genomen) de reels en molens heb ik schoongemaakt en van een nieuw laagje vet voorzien, nieuwe lijn op mijn reel gespoeld en al het kunstaas schoongemaakt en zo nodig van nieuwe dreggen voorzien. Natuurlijk kom je bij dit alles kunstaas tegen waar je niet of nauwelijks meer mee vist, en daar is het roofvisforum weer erg handig voor. Ik heb hier namelijk al een aantal mooie dingen gekocht/geruild. Zo heb ik deze 2 onderstaande weer voor komend seizoen gescoord.







Even een paar nieuwe dreggen eraan en vissen maar.

Natuurlijk heb ik ook wat nieuwe pluggen gekregen van Quinten voor mijn verjaardag en heb zelf ook nog wat moois op het oog. dus van mij mag het roofvisseizoen weer beginnen.

Tot een volgend avontuur waarin ik hopelijk met een snoek op de foto kan. Over met een vis op de foto gaan gesproken, hieronder nog een grappig stukje daarover.


Tot een volgend avontuur..............















Geen opmerkingen:

Een reactie posten