zondag 9 maart 2014

Dag van de missies

Een tijdje geleden al eens afgesproken om samen met Johan eens te gaan snoeken. Zijn kinderen hadden nog nooit een snoek gevangen en vandaag was dus de bedoeling om samen eens een snoek op de kant te krijgen. Toen we in de polder aankwamen scheen de zon al en het zou vandaag een erg mooie dag gaan worden. De eerste lentedag van 2014. Nou vinden wij dat natuurlijk heerlijk, maar voor de snoeken is het wat minder. Deze krijgen rond deze tijd de paai in hun bol en dat wordt met dat warme weer alleen maar versterkt. Ik was al bang dat we vandaag niets zouden vangen, maar dat verliep gelukkig wat anders.

We begonnen te vissen en de lijn van Jordy zat ineens in de knoop en kon deze niet meer binnendraaien. De lijn losgehaald en de plug snel met de hand binnenhalen dan maar. Helaas liep het verkeerd en dook er een snoek op de plug. De lijn werd uit zijn hand getrokken en de snoek was er vandoor. Dat was even flink balen, maar gebeurt is gebeurt. We vissen verder en dan is het Johan die beet heeft. Vlak voordat ik de vis in de nek kan pakken schiet deze los, maar we tellen deze wel voor Johan. Daarna blijft het lange tijd stil en het wordt zelfs warm. Dan is het wederom Johan die beet krijgt. Deze snoek kan ik wel op de kant halen en het blijkt een snoek van 53cm te zijn. MISSIE GESLAAGD!!!

Na een tijdje gaan Johan, Jordy en Mickey richting huis en rijden Quinten en ik nog even naar een andere stek. Aangezien het een tijd geleden is dat Quinten mee is geweest maak ik daar de volgende missie van. Quinten moet vandaag een snoek vangen. Op de stek aangekomen ziet Quinten een snoek in het water liggen. Hij pakt snel zijn hengel en kunstaas en maakt een aantal worpen. Dan schrikt de snoek en schiet er vandoor. Helaas zeg ik nog tegen Quinten. Maar dan ziet Quinten verderop dezelfde snoek weer liggen en hij haalt zijn twister er vlak langs. Dan is het wel raak en het gevecht met de snoek kan voor hem beginnen. Omdat er een vrij steile kant is besluit ik de snoek te pakken. Ik moet er zelfs met 1 laars in het water gaan staan, anders krijg ik de snoek niet te pakken. Eenmaal op de kant begint de snoek te schudden en de twister schiet los. Het onthaken kan dus niet makkelijker. De snoek is 56cm lang en mag natuurlijk even op de foto.


Na de foto mag de snoek weer snel zwemmen. MISSIE GESLAAGD !!!

Mijn volgende missie is natuurlijk om zelf ook nog een visje te vangen. Ik besluit om de soft 4play maar weer eens aan de speld te hangen en maak een aantal worpen. Als ik deze een eindje onder de brug gooi en binnendraai zie ik ineens 1,5 meter achter de bait een snoek aan komen stormen. Met een noodgang pakt deze de soft 4play vlak voor mijn voeten. Wat een geweldig gezicht zeg. Als de snoek is uitgedrilt pak ik deze in de kieuwgreep en onthaak de snoek. Na het opmeten blijkt deze snoek 63cm lang te zijn. Quinten maakt nog even een paar foto's en de snoek kan weer zwemmen. Hieronder de foto's, met dank aan Quinten.



MISSIE GESLAAGD!!!
 
Quinten heeft ook nog een foto gemaakt toen de snoek begon te flippen in mijn hand, wat wel een leuk plaatje op heeft geleverd. (kijk maar naar mijn gezicht)


Ondanks het mooie weer hebben we toch nog onze visjes gevangen en was het een geslaagde dag.

Tot een volgend avontuur.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten