zondag 19 april 2020

vissen met de pen, een hele kunst!

De gesloten tijd is al weer bijna 3 weken onderweg en onderwijl ben ik inmiddels 2x gaan struinen op karper.

Op de plek aangekomen waar ik de vis verwacht maak ik op meerdere plekken voerplekken. Dus eerst loop ik langs de waterkant en kijk waar ik eventueel karper zou verwachten, en of ik ze niet toevallig zelfs zie zwemmen. Als de voerplekken zijn aangemaakt, maak ik de hengel in orde en begin op de voerplekken welke ik als eerste heb aangemaakt.  

Ik probeer de pen zo rustig mogelijk op de voerplek te krijgen en blijf dan 15 tot 20 minuten wachten. Gebeurt er in deze tijd niets gooi ik nog een klein beetje voer erbij en vertrek naar de volgende voerplek. En op deze manier vis ik dus meerdere plekken af. 

In de 2x dat ik ben gaan vissen heb ik 3 brasems gevangen en een dikke vis verspeeld. Deze vis heb ik niet gezien, maar aan de klappen op de hengel moet het een behoorlijke vis geweest zijn. 

De brasem in de eerste sessie heb ik niet op de foto gezet. De andere van afgelopen sessie heb ik maar wel even op de foto genomen. Het is niet de beoogde soort waar ik op vis, maar vis is vis. Dus in deze visserij geldt een brasem is beter dan een blank. 





Het is een kwestie van tijd voordat ik een karper dit seizoen in het net kan scheppen, want de aanhouder wint!

Tot een volgend avontuur in de gesloten tijd.....!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten