maandag 20 april 2020

de koning van de brasems

Nu ik vanwege de Corona crisis tijd over heb ga ik dus wat vaker met de penhengel op pad. De stekken waar ik vis, daar moet gewoon karper zwemmen. Ik vang echter alleen maar brasem als ik ga. Ook leuk. Beter dan wanneer je niets vangt natuurlijk, maar daar ga ik eigenlijk op pad om een karper te vangen.

Vandaag dus weer eens richting de waterkant om weer te proberen om een karper te vangen met de pen. Op de stek aangekomen maak ik 5 voerplekken en begin te vissen. Als ik de eerste keer alle stekken 15 a 20 minuten heb bevist is er geen enkel teken van leven geweest. Tijd voor de 2e ronde dus. 



Bij voerplek nummer 2 schuift na een aantal minuten de dobber schuin weg en zet ik de haak. En ja hoor, brasem!




De stek is na de vangst verstoord en op naar de volgende voerplek dus. Op plek 4 zie ik wat kleine luchtbellen omhoog komen, ze zijn alleen een kleine 3 meter van mijn voerplek vandaan...

Toch maar even iets langer blijven zitten misschien pakt deze vis het aas alsnog. Uit het niets schiet de dobber onder en sla ik aan. Meteen merk ik dat dit geen brasem is. Deze vist geeft ten minste een goed gevecht en na een tijdje kan ik de vis in het schepnet dirigeren. 



Ik haal het haakje uit de bek en meet de zeelt even op. Deze blijkt 49 centimeter te zijn en mag uiteraard nog een keer op de foto.



Na het terugzetten probeer ik het nog even op de andere voerplekken, maar helaas gebeurt er verder niets meer. 





Eerlijk gezegd ga ik ook deze visserij steeds leuker vinden en zal ik dit waarschijnlijk ook na de gesloten tijd blijven doen. Op dagen dat het straks te warm is om op snoek te vissen is dit een uitstekend alternatief. 

Tot een volgend avontuur.....!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten