zondag 29 maart 2020

vissen met 1,5 meter afstand!

Afgelopen week een dagje gaan vissen met Kevin en Freek. We hadden besloten om naar dezelfde stek te gaan als vorige keer, alleen moesten we deze keer de corona maatregelen in acht nemen. Nou is dat met Kevin sowieso wel verstandig om ruim afstand te bewaren als hij aan het werpen is ;-)

De dag begint goed want binnen een half uur vang ik de eerste snoek op mijn nieuwe swimbait. Op het moment dat Freek achter me langsloopt duikt de snoek op mijn swimbait en kan ik aan het werk. Freek staat al klaar met het schepnet en haalt de vis omhoog. Even onthaken en het meetlint kan ik uitrollen tot 64 centimeter. Kevin maakt de foto en de snoek kan het water weer in. Wat een teamwork en dat allemaal met de 1,5 meter afstand.


We lopen verder en na en tijd beginnen we te wisselen met kunstaas. De vorige keer op deze stek heeft Freek bijna al zijn vissen op een rood/witte plug gevangen. Deze is kort na deze dag echter kapot gegaan, maar hij heeft dus een andere plug overgeschilderd. Deze hangt nu dus ook bij hem aan de speld en binnen een paar worpen lost hij een snoek op de plug. Hij maakt nog wat worpen maar de snoek trapt er niet meer in. Ik werp een jerkbait richting de plek waar de snoek los schoot en binnen een paar worpen wordt de jerkbait gegrepen. Het is een klein snoekje, maar zeker niet minder welkom. Deze snoek was 49 centimeter.


We vervolgen onze weg en vissen door. Wat verderop is het dan toch raak voor Freek. Op zijn bekende rood/witte plug, of door ons omgedoopt tot Jantje Boskamp, vangt hij zijn eerste van de dag. Deze snoek blijkt na het meten 63 centimeter te zijn en mag uiteraard even op de foto.


Kevin heeft speciaal voor deze dag nieuw kunstaas gekocht en vist op dit moment met een Rozemeijer fat izy. Na wat worpen heeft ook hij zijn eerste snoek van de dag aan de lijn. Hij durft de snoek nog steeds niet zelf vast te houden, dus ik moest er mee op de foto. De snoek was trouwens 64 centimeter.


Na een tijdje hang ik de pikefighter aan de speld en beginnen we aan de terugweg. Als ik de plug naar me toe vis klapt er net voor de kant een snoek op de plug. Ik was niet echt op aan het letten en schrik me kapot. Gelukkig vis ik met scherpe haken en hangt de snoek dus aan de haak. Na het hele riedeltje afgehandeld te hebben weten we dat deze vis 58 centimeter lang is.


We vissen door en als ik langs Kevin loop zie ik nog net een snoek zijn kunstaas grijpen. Freek schept de snoek uit het water en deze snoek blijkt precies 60 centimeter te zijn.


Hierna vangen we jammer genoeg niets meer, maar het was met 6 vissen weer een geslaagde dag.
Het gesloten seizoen is over een paar dagen een feit, dus ik hoop voor die tijd nog wat te vangen.

Tot een volgend avontuur.....!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten