vrijdag 18 oktober 2019

Amersfoortse snoek

Gisteren moest ik in Amersfoort zijn en dus maar even wat kunstaas nat gemaakt. Bij het stadswater aangekomen valt mij meteen onderstaand bord op.


Eigenwijs zoals ik ben begin ik er toch te vissen, en met succes! Na 3 worpen wordt mijn shad gegrepen en sta ik dus een snoek te drillen. Ik kan meteen mijn nieuwe schepnet testen en deze werkt zoals het zou horen. Uitklappen en scheppen.

Het is een kleine druktemaker van 54 centimeter en na het onthaken mag die natuurlijk op de foto.


Na het terugzetten vervolg ik mijn weg en werp de shad onder de boom welke jullie op de achtergrond tussen mijn benen kan zien. Na het neerkomen draai ik de reel een halve slag om het kunstaas in beweging te zetten en er schiet een snoek achter de bait langs. Jammer genoeg was dat ook het enige wapenfeit van deze snoek en laat zich daarna niet meer zien.

Zoals ik wel vaker zeg: Heb je binnen een aantal worpen vis, is het de rest van de dag mis!

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten