vrijdag 21 oktober 2016

To go, or not to go.

Gisteren erg aan het twijfelen of ik een paar uurtjes vrij zou nemen om te gaan vissen, had eigenlijk last van een stijve nek en het weer zat ook niet echt mee. Maar uiteindelijk toch om 15:00 richting de waterkant gereden.

Daar aangekomen hang ik stekeltje maar weer aan de speld en begin te werpen. De kanten zijn pas gemaaid en op veel plekken hangen de waterplanten nu voorover in het water. De ideale plek voor een snoek om zich onder te verstoppen dus! Na een tijdje geworpen te hebben maak ik een korte worp naar rechts en vis stekeltje dus langs die overhangende planten naar me toe. Als deze vlak bij is klapt er een snoek onder de planten vandaan en vermorzeld stekeltje. Na een heerlijke aanbeet die ik goed kon zien is stekeltje helemaal in de bek verdwenen en de snoek gaat flink tekeer.

Na een leuk gevecht haal ik de snoek op de kant. Als ik de onthaaktang uit mijn tas haal met de snoek in mijn hand hoor ik achter me ineens "AF". Plotseling staat er een flinke herdershond achter me aan de snoek te snuffelen. Gelukkig pakt de hond de vis niet, maar had wel even zoiets van, pffff wat als???

Maar goed, hond en eigenaar wandelen verder en ik haal de jerkbait uit de bek van de snoek. Ik pak het meetlint er natuurlijk bij en hou deze langs de vis en deze heeft met 76cm een mooi formaat voor deze sloot. Natuurlijk mag de snoek nog even poseren voor de foto.


De snoek mag weer terug in het water en we vervolgen beide onze eigen weg. Helaas blijft het daarna stil en krijg ik geen actie meer op welk kunstaas dan ook.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten