maandag 12 augustus 2013

Laatste uurtje vissen voor de zonvakantie naar Turkije

Zo alles is ingepakt en de klusjes zijn bijna allemaal gedaan, vannacht om 3:00 uur vertrekken we richting Schiphol. Ik heb vanmiddag dus nog even tijd om 1,5 / 2 uur te vissen. Maar eerst zal ik jullie nog even een update geven over de vorige blog waarin ik aangaf dat er een grote snoek op apengapen lag.

Ik heb dit voorval bij het waterschap stichtse rijnlanden gemeld, en werd de volgende dag al gebeld dat er iemand op de stek reed en of ik aan kon geven waar het precies was. Zeer snel gehandeld dacht ik dus. Helaas kreeg ik 's avonds een mail waarin stond dat de controleur had vastgesteld dat de stek op een grensgebied lag en dat de hele kwestie naar een ander waterschap is doorgespeeld. Afgelopen vrijdag nog maar eens langsgereden en daar lag ze. Ze was er nog slechter aan toe dan een paar dagen geleden, maar ze leefde nog wel. Ook dreef de dode eend nog steeds in het water, er was dus nog niets gedaan. Vandaag ben ik op deze stek dus nog 1,5 uur gaan vissen, ook om te kijken hoe het er voor stond. Aangekomen op de stek zie ik dat er flink wat waterplanten geruimd zijn. Wat beter is voor het zuurstofgehalte in het water, maar ook makkelijker vissen is natuurlijk. De 2 dode eenden drijven echter nog steeds in het water, maar de snoek is nergens te bekennen. Ik hoop dat ze het gehaald heeft, maar ze lag er vrijdag niet al te best bij dus is ze waarschijnlijk geruimd of heeft iemand haar meegenomen voor in de pan.

Over de hengel van Quinten heb ik nog geen nieuws. De vertegenwoordiger van Savage Gear is nog met vakantie dus hebben ze hem nog niet gesproken.

Maar om het ook nog even over het vissen te hebben, zal ik bij het begin beginnen. Aangekomen op de stek zie ik dat het water vrij troebel is. Dit zal waarschijnlijk komen omdat er veel planten pas uitgehaald zijn. Ik besluit dus om er een felgekleurde rapper aan te hangen. Als ik de eerste worp maak wordt deze voor de kant al aangevallen door een snoek en deze geeft een kort gevecht. Maar kan dan geland worden.


Na het onthaken even meten en de vis blijkt 55cm te zijn. Nog even een foto en hij mag weer zwemmen.


Ik heb eerlijk gezegd liever niet dat ik al bij de eerste worp een snoek vang, dit is me al meerdere keren gebeurd namelijk en daarna is het de hele visdag erg taai. Noem het bijgeloof of wat dan ook maar het is nou eenmaal een feit. Natuurlijk is dat nog altijd beter dan een dag helemaal niets vangen. Als ik doorvis zie ik wel een aantal keer zwanen langskomen met hun jongen. Op een gegeven moment zie ik deze zwanen langszwemmen en vraag me af of dat ene zwanenjong zwart zou worden ipv wit.
                                         Waarschijnlijk moet hij nog wit wegtrekken ;-)

Maar na nog een kleine 45 minuten doorgevist te hebben zonder aanbeet ben ik bang dat de geschiedenis zich toch zal herhalen. (Eerste worp vis, de rest van de dag is het mis) Als ik op een gegeven moment mijn jerkbait ingooi en na een aantal tikjes een tak aan de dreg heb hangen draai ik snel binnen om deze eraf te halen. Op dat moment besluit een snoek de rapper vol te willen grijpen, deze blijft er ook heel even aan zitten, maar door de tak heeft de dreg niet genoeg vlees kunnen pakken en schiet de vis los. Ik schat deze vis op een dikke 70-er, maar gelost is niet gevangen. Dan is het alweer tijd om naar huis te gaan en nog even de allerlaatste dingen voor de vakantie te regelen.

Vanavond moet mijn grote vriendin (shih-tzu rosie) naar mijn schoonmoeder gebracht worden om te logeren.


Gelukkig weten we dat ze het daar goed heeft, maar we zullen haar wel een kleine 2 weken moeten missen. Waarschijnlijk gaan we in Turkije ook nog een dag zeevissen, dus komt daar hopelijk ook nog een verslagje van.

Tot over een week of 2......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten