zondag 8 december 2019

niet gaan is geen optie

Vandaag had ik afgesproken om met de boot op pad te gaan. Buienradar goed in de gaten gehouden en deze gaf windkracht 3 aan. Nou prima te doen toch.......

Mijn vismaat appte vanmorgen vroeg al dat het flink waaide en dat het eerder windkracht 6 was. Boottocht werd dus afgeblazen en verplaatst. 

Aangezien ik toch al wakker was dus maar richting de polder gereden. Niet gaan is geen optie!!!

Daar aangekomen pak ik de spullen en loop richting het water. Het is een wijs besluit geweest om niet met de boot weg te gaan. Jongens, wat een wind zeg. Maar op de kant is het goed te doen. Op het water was het een ander verhaal geweest en had je de hengel niet stil kunnen houden. Maar goed, ik sta nu op de kant dus werpen maar. 



Het blijft lang stil. Nou ja, stil? De wind giert over de weilanden en komt zo nu en dan fluitend langs. Dus stil kan ik het niet noemen, jammer genoeg met vissen wel. De een na de andere worp gaat het water in, maar het blijft stil. Doodstil. 

Ik besluit om het op deze stek voor gezien te houden en bedenk me dan dat dit de eerste blank zou zijn op deze stek. Ach, het moest er een keer van komen. 

Op de terugweg hang ik de herring shad van savage gear aan de speld en vis de plekken af waar ik als snoek zou gaan liggen in een hinderlaag. Kleine tip tussendoor, probeer als een roofvis te denken en bedenk dan waar jij in een hinderlaag zou gaan liggen. Nou, ik heb heel wat plekken bedacht vandaag, maar geen juiste plek gevonden. 

Als ik al weer vlak bij de auto ben kom ik bij een splitsing en maak wat worpen. Uit het niets is er dan toch de aanval en de shad wordt bruut gegrepen. Ik sla aan, al was de aanbeet zo hard dat de snoek zich zelf wel heeft gehaakt. Maar gewoon even aanslaan voor de zekerheid kan nooit kwaad. Na een leuke dril schep ik de vis. Natuurlijk besluit de snoek om even lekker te gaan rollen in het net en draait zich lekker vast. Gelukkig valt het mee en heb ik de snoek snel los. Even opmeten en deze vis van 93 centimeter maakt de dag weer helemaal goed. 




Ik zet de snoek terug en besluit om lekker naar huis te rijden. 

Mocht het er dit jaar niet meer van komen om een blog te schrijven, want die kans is aannemelijk, voor alle lezers alvast fijne kerstdagen en een gezond en fantastisch 2020 gewenst. 

Tot een volgend avontuur.....!!



1 opmerking: