woensdag 27 november 2019

polderen met Marcel

Afgelopen weekend samen met Marcel de polder ingegaan om daar achter de snoeken aan te gaan jagen. Een tijd geleden is hij ook mee geweest naar deze stek, en moest toen helaas met een blank huiswaarts. We hopen vandaag dus op een rematch.

We beginnen allebei met een shad te vissen, maar het blijft erg lang stil. Na een tijdje beginnen we te wisselen met kunstaas, maar zonder enig teken van leven. Ondertussen ligt de ochtend al weer achter ons en we hebben nog steeds geen vis gezien, laat staan gevangen. 

Dan maar weer wisselen van kunstaas. Ik hang een kleine plug aan de speld. De big S mag het vandaag weer eens gaan proberen. Binnen een kwartier pakt een klein snoekje de plug en mag de eerste snoek van de dag de kant op komen voor een foto. Deze snoek blijkt na het meten 52 centimeter lang te zijn. 



Hierna vervolgen we onze weg en een paar worpen later stormt er een snoek uit de kant en grijpt weer de big S. Snoek nummer 2 is iets groter dan de snoek van zojuist en mag met zijn 56 centimeter natuurlijk ook op de foto. 



We vissen vrolijk verder en na verloop van tijd beginnen we aan de terugweg. Als ik de big S langs een boom haal komt er een behoorlijke schim onder vandaan, maar deze pakt het kunstaas niet. Ik werp de plug in de richting van de schim en binnen de kortste keren is er de bekende beuk op het kunstaas. Ik sla aan en meteen merk ik dat het een grotere snoek is. Na een leuke dril kan ik het schepnet onder de snoek schuiven en schep deze de kant op. Ik haal de plug uit de bek en het meetlint geeft aan dat deze snoek precies 90 centimeter lang is en mag natuurlijk op de foto. 




Marcel staat echter nog steeds met lege handen en besluit om er een kleine pike fighter aan te hangen. Na enkele worpen is het gelukkig ook bij hem raak en na een leuk gevecht komt er een mooie snoek van 83 centimeter uit het water. Ik maak snel wat foto waarna de snoek weer terug het water in kan. 




Korte tijd na de eerste snoek van Marcel is het weer raak bij hem en meteen wordt duidelijk dat ook deze snoek weer een mooi exemplaar is. Ik schep de vis en deze draait zich vast in het net. Grrr dat is nou één van de redenen dat ik de snoek normaal altijd met de kieuwgreep landt. Het is de laatste tijd echter nog wel eens voortgekomen dat de vis op het laatste moment losschiet, dus voorlopig even geen risico en scheppen dus. 

Deze snoek is iets groter dan zojuist en met 86 centimeter een schitterend formaat poldersnoek. Even wat foto’s en zwemmen maar weer. 




Hierna maken we de terugweg met een goed gevoel af, al vangen we verder niets meer. Het was weer een geslaagde dag, dus rest mij nog één ding te melden!

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten