zaterdag 20 juli 2019

Als je maar even tijd hebt...

Ik denk dat iedereen het wel meemaakt, je wil wel gaan vissen, maar je hebt gewoon geen tijd. Of je hebt maar een uurtje de tijd en denkt dan, ach het heeft geen zin. Hoe kort de tijd ook is, altijd een poging wagen. Want zoals je als roofvisser wellicht weet, je aas hebben ze binnen een seconde te pakken.

Dus inmiddels ben ik 2 korte sessies verder en heb beide keren geluk gehad. De eerste keer was een kleine 40 minuten voor werk en ik had de vliegenhengel gepakt. Eenmaal langs de waterkant zie ik dat het water wat aan de lage kant is en dat het flink troebel is. Dat mag de pret niet drukken, ik heb toch geen tijd om naar een andere stek te gaan. Dus ik begin te werpen en als ik na een tijdje de streamer langs wat rietstengels haal is het raak. De streamer wordt met veel geweld gegrepen en ik kan aan de bak. Het blijkt een kleine druktemaker van 46cm te zijn. 





Ik zet de snoek terug en zie dat ik al aan de terugweg moet beginnen. De missie is geslaagd en ik ga dan ook zonder blank richting mijn werk. 

Sessie 2

Vandaag iets meer tijd, maar meer dan 1,5 uur is het niet. Ook nu de vliegenhengel weer meegenomen en richting de waterkant dan maar. Binnen een kwartier is er een snoek die de streamer heel voorzichtig pakt. Ik sla op het juiste moment aan en de eerste snoek van vandaag is een feit. 



De snoek blijkt na het meten 62 cm lang te zijn en gaat natuurlijk weer terug het water in. 

Wat verderop is het weer hetzelfde verhaal. De snoek pakt blak voor de kant de streamer weer heel voorzichtig alleen ben ik nu te vroeg of te laat met aanslaan. Jammer, maar de snoek is verdwenen. Deze was een slag groter dan de snoek van zojuist. 

Een kleine 10 minuten later werp ik de streamer voor wat plompenbladen. Ineens is er een schim en een beuk op de streamer. Ik zet de haak, maar helaas schiet de snoek toch los. Balen, maar dat hoort er ook bij. Ik loop weer verder aangezien de tijd dringt. 

Plotseling zie ik een enorme karper zwemmen, maar niet zomaar een. 




Misschien toch maar eens wat voerstekken aanmaken hier. 

Tot een volgend avontuur waarbij ik wat meer tijd heb, al geeft dat geen vangstgarantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten