dinsdag 23 oktober 2018

Wilnis, een haat-liefde verhouding.

Afgelopen zondag naar het schitterende Wilnis gereden om te vissen. Mijn vangsten vallen daar altijd tegen, maar het is nou eenmaal een mooie omgeving om te vissen. Er is voldoende ruimte om met de vliegenhengel te werpen in de polders.

Ik ben er ruim een ochtend geweest en ben er 12 andere vissers tegengekomen. Bij iedereen vielen de vangsten tegen, maar de hengeldruk op dit water is jammer genoeg dan ook enorm. Aan het eind van de ochtend vertek ik dan ook zonder enige actie uit Wilnis. 

Ik probeer het nog op een andere stek, maar daar was het ook niet veel. Als ik op een gegeven moment de streamer uit het water til klapt er een snoek onderdoor. Snel werp ik de streamer weer in de sloot, maar de snoek vertrouwt het niet meer en blijft de streamer volgen. Als ik de streamer laat zweven zwemt de vis langzaam op de streamer af, maar gaat er dan ineens volgas vandoor. Dat heb ik kort daarna ook maar gedaan, en ben afgelopen zondag dan ook met een blank naar huis gegaan. 

Vanmiddag dan maar weer eens naar een oude vertrouwde stek geweest. Daar aangekomen begin ik met Ricky the Roach en na wat worpen wordt deze gegrepen. Ik kan na een leuke dril de snoek in de kieuwgreep pakken en onthaal deze. De rolmaat kan ik uitrollen tot 63cm, en de snoek mag even op de foto.


         



Ik zet de vis terug en vervolg mijn weg. Als ik de shad langs een splitsing haal voel ik de aanbeet, maar de snoek blijft niet hangen. Ik werp de shad nogmaals de splitsing in en de snoek twijfelt geen seconde en beukt op de shad. Ik sla aan en snoek nummer 2 ligt na een tijdje voor de kant.







Deze kleine rakker is 55cm en mag ook even op de foto.



Deze vis wordt ook weer netjes teruggezet, zoals het hoort!!!
Hierna loop ik verder en als ik de shad langs wat vuil haal wordt deze gegrepen. Ik zie de aanbeet voor mijn voeten gebeuren en ben eigenlijk te snel met aanslaan. De snoek is aan een velletje gehaakt en ik dril de snoek met samengeknepen billen. Helaas besluit de snoek even flink met de kop te gaan schudden en weet de haak zo te lossen. 

Even verderop wordt de bait weer gegrepen en in dit geval door een grotere snoek. De bait zit helemaal in de bek en de snoek raast door het water. Dan doet de snoek zijn bek open en de bait lijkt wel uit de bek te vallen. Hoe dit mogelijk is zal ik wel nooit te weten komen, het feit blijft dat ook deze snoek niet gevangen is. Voorlopige tussenstand is dus 2-2

Nu blijft het een tijd stil en ik wissel wat met kunstaas. Na een tijdje hang ik toch Ricky the Roach weer aan de speld. Wat de laatste tijd toch wel een van mijn favoriete kunstaas is geworden. Ik werp de shad weer in het water en uit het niets slaan er een paar kaken om de shad heen. Ik sla aan en het water ontploft. Na een leuke dril komt er een sterke snoek boven water. Deze snoek blijkt na het opmeten 86cm lang te zijn, en zoals gebruikelijk volgt daarna het fotomoment. 



Hierna probeer ik het nog even op de plek waar de snoeken losschoten. Ik hang er een pikefighter aan en na wat worpen heb ik de snoek weer achter het kunstaas aanzitten. Wat ik ook probeer, de snoek hapt niet. Na verschillend kunstaas geprobeerd te hebben is het duidelijk dat ik deze vis vandaag niet ga vangen. Misschien een andere keer in een ander avontuur. 

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten