zondag 11 februari 2018

Even vissen na de ijstijd

Vandaag stond er niets op de planning, gewoon een luie zondag op de bank hangen en tv kijken. Maar ik was al vroeg klaar en ben er toch even op uit geweest. De verwachte ijstijd viel uiteindelijk allemaal erg mee. Ik hoop eigenlijk dat de snoeken tijdens de korte vorstperiode niet of nauwelijks gegeten hebben en dat nu in gaan halen.

Helaas blijkt dat niet zo te zijn. Het blijft lang stil, maar dan heb ik ineens een volger. Bij de volgende worp schiet de snoek langs de bait en de worp daarna krijg ik een hele voorzichtige aanbeet. Jammer genoeg kan ik deze niet verzilveren en de snoek trapt er nu niet meer in.

Wat verderop is er een klein snoekje dat net voor de kant de jerkbait pakt, maar deze schiet los en zo sta ik nog steeds met lege handen. Heel wat worpen verder wordt de jerkbait weer heel voorzichtig gepakt. Ik sla aan en nu hangt de snoek wel aan de haak. Het was een hele zachte aanbeet, maar sloeg op tijd aan en de snoek zit keurig voorin de bek gehaakt. Ik haal de snoek uit het water en maak even een fotootje.



Hierna zet ik de vis terug en loop al vissend richting de auto. Helaas laten de vissen zich niet meer zien, en hou ik het na een kleine 2 uur vissen voor gezien. Volgend weekend staat er weer een langere sessie op de planning, dus....

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten