maandag 26 september 2016

Zuid-Hollandse snoek

Vandaag met Eric afgesproken om achter de snoek aan te gaan. Hij stond om 10:00 uur voor de deur en hij wist nog wel een mooie stek. Na een kleine 45 minuten rijden waren we ter plaatse en hij had ook nog voor het ontbijt gezorgd, dus na het lekkere ontbijt liepen we richting de waterkant. 

Na een paar worpen had ik een snoek achter de plug aanzitten. Op het moment dat ik de plug bijna bij de kant heb pakt de snoek deze en als ik aansla begint het gevecht. Het is een klein snoekje dus deze is snel op de kant en ik onthaak de snoek. 

Na het onthaken even het meetlint erlangs en deze snoek blijkt 53cm te zijn. Nog even een foto en de snoek mag weer zwemmen. 


We lopen verder en een eindje verderop duikt er weer een snoek op mijn plug maar blijft niet hangen. Ik zeg tegen Eric waar de snoek ligt en hij werpt zijn kunstaas over de plek heen. De snoek grijpt zijn kunstaas ook, maar blijft helaas ook niet hangen. Daarna laat de snoek zich niet meer zien en/of foppen en we lopen verder. Jammer genoeg blijkt de sloot verderop helemaal bedekt met kroos, dus proberen we het op een andere stek. 

Daar aangekomen blijkt dit ook erg mooi water te zijn en beginnen we te vissen. Na verloop van tijd heeft Eric beet en haalt hij een klein snoekje de kant op. 


Hij zet de snoek terug en we vissen nog even door, maar besluiten dan om richting utrecht te rijden. Daar aangekomen beginnen we weer te vissen. 

Het blijft lang stil en op het moment dat ik wil zeggen dat het wel erg stil is, staat Eric net met een kromme hengel. Na een korte dril komt er weer een klein maar erg fel snoekje de kant op. 



Hierna vissen we nog even door, maar krijgen we verder geen actie meer. 

Tot een volgend avontuur.....!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten