donderdag 25 februari 2016

Revanche!

Na de heerlijke dag gisteren samen met Quinten in de polder was het vandaag tijd om de hond naar de trimsalon te brengen. De hond eenmaal afgegooid zal ik de tijd dat ze geknipt wordt opvullen met vissen om zo revanche te nemen op de blank van gisteren. 

Eenmaal bij het water aangekomen begin ik te werpen en na een tijdje heb ik een volger van ongeveer een centimeter of 50. Helaas kan ik deze niet overhalen om te bijten en bij de volgende worp schiet deze er dan ook vandoor. Hierna blijft het een tijdje stil en dan is het noodzaak om toch gefocust te blijven. Na flink wat worpen gooi ik de plug vlakbij een brug en als deze in het water terecht komt wordt deze bij het afzinken meteen gegrepen. Ik sla aan en kan aan de bak. Na een leuke dril haal ik de snoek op de kant en maak een foto.


Hierna haal ik de plug uit de bek van de snoek en pak het meetlint. Het meetlint kan ik natmaken tot 58cm en ik maak na het opmeten nog een foto.



Hierna zet ik de snoek terug en vis weer verder. Na een tijdje wissel ik de plug voor de chatterbait en als ik deze in een hoekje bij wat vul gooi wordt deze gepakt. Ik voel heel even weerstand en daarna is de snoek los en zie deze langzaam omdraaien. Ik schat deze snoek op ongeveer 60 à 70cm.

Ik begin aan de terugweg richting de auto en ineens is er weer een volger, maar weer kan ik deze niet toe laten slaan. Dan wissel ik de chatterbait voor de D.A.M. Viper en begin weer te werpen. Op een gegeven moment ligt er een oude kerstboom in de sloot en ik haal de swimbait erlangs. Ik zie dankzij mijn polaroidbril een schim langs de bait schieten en ik werp nogmaals langs de kerstboom. Weer zie ik een schim langs de bait schieten. Ik werp voor de 3e keer de swimbait langs de kerstboom en nu wordt de bait wel gegrepen, maar voordat ik kan aanslaan heeft de snoek de bait alweer uitgespuugd. Ik gooi nog een 4e keer langs de boom, maar de snoek laat zich nu niet meer zien. Dan gaat de telefoon en is het tijd om de hond weer op te halen.

De hond thuis afgezet en ik zie dat ik nog een uurtje heb voor het eten en ik besluit om het even op een stek in de buurt te gaan proberen. Daar aangekomen begin ik weer met de 2-delige plug en binnen een aantal worpen zie ik een kolk en kort daarop staat de plug ineens stil. Ik sla aan, maar kort daarop valt de spanning van de plug af en zie ik een grote rug in het water wegdraaien.

Gelukkig is het verderop wel raak en wordt de plug nu goed gegrepen. Na de korte dril heb ik de snoek voor de kant en maak even een fotootje.



Hierna pak ik de snoek in de nekgreep uit het water. Ik pas bij deze snoek de kieuwgreep niet toe omdat ik niet kan zien waar beide dreggen zich bevinden. Eenmaal op de kant leg ik de snoek in het natte gras en kijk ik waar ik moet beginnen. De voorste dreg zal eerst los moeten voordat ik bij de achterste dreg kan komen. Gelukkig gaan beide dreggen makkelijk los en is het zo gepiept. Snel even het meetlint erlangs en natuurlijk nog een foto van deze rover.




Na de fotosessie mag deze snoek van precies 60cm weer zwemmen. Ik kijk hoe laat het is en zie dat ik nog op moet schieten voor het eten ook. Ik ruim de spullen op en rij richting de aardappels met spruiten.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten