zondag 21 februari 2016

Middagje blanken

Aangezien het middagje winkelen is verschoven naar volgende week zondag had ik vandaag dus even tijd om te vissen. Ik besluit om het in de buurt te gaan proberen en als ik daar aankom begin ik te werpen. Ik werp echt tot ik een ons weeg, maar het blijft doodstil.

Na ruim een uur vertrek ik met de staart tussen mijn benen en ga het op een andere stek proberen. Daar aangekomen hang ik de chatterbait aan de speld. Als ik na een tijdje de bait langs de kant haal wordt deze gegrepen door een vette snoek. De snoek gaat er vandoor en geeft vol gas. Ik haal de snoek mijn kant op en schat de snoek ergens in de 80cm. Ik zie echter ook dat de snoek aan een velletje hangt en waar ik bang voor ben gebeurt, de snoek weet zich te bevrijden. Wat zonde zeg, dit was een mooi dik exemplaar.

Het blijft hierna lang stil en ik maak na een tijdje wat foto's van een reiger.





Ik vis verder en weer blijft het stil, doodstil. Ik zie nog een dode rat liggen en op de foto lijkt deze misschien klein, maar de rat is zonder staart al snel een cm of 25.



Ik vis nog even door, maar krijg echt geen enkele actie. Ik besluit na nog eens een paar honderd worpen dat de snoeken er vandaag gewoon geen zin en hebben en ga op huis aan.

Tot een volgend avontuur.....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten