vrijdag 16 januari 2015

Vis dankzij de polaroidbril.

Aangezien er komend weekend niet gevist kan worden heb ik vandaag dus een paar uurtjes vrij genomen om aan mijn vangdrang toe te geven. Ik twijfel heel even waar ik naartoe zal gaan, maar besluit om richting de stek te gaan van afgelopen zondag. De sloot waar ik zo goed heb gevangen sla ik over, maar er is daar nog een mooi watertje vlak achter.

Daar aangekomen begin ik met de Westin Teeztail, maar na een half uurtje wissel ik deze voor de 4play. Na een tijdje gaat mijn telefoon en als ik ophang zie ik ineens een snoek zwemmen. Deze snoek zie ik dankzij mijn polaroidbril en snel maak ik een aantal worpen waar ik de snoek verwacht. Dan wordt de 4play ineens gegrepen en kan ik aan de bak. Na een fel gevecht komt er een leuk snoekje op de kant en haal ik de 4play uit de bek. Na het opmeten blijkt de snoek 58cm te zijn en mag natuurlijk op de foto.




Hierna zet ik de snoek weer terug en vis verder. Na een tijdje zie ik door mijn bril een snoek van een cm of 55/60 richting de 4play zwemmen, maar de snoek bedenkt zich en draait om. Deze laat zich helaas niet meer zien. Als ik deze sloot heb gehad besluit ik toch een kijkje te gaan nemen bij de stek van afgelopen zondag.

Daar aangekomen laat ik de 4play aan de speld en na een tijdje geworpen te hebben gebeurt het. Ineens zie ik weer een snoek achter de 4play aanzwemmen. Als ik goed kijk schiet mijn adrenaline omhoog en spuit zelfs uit mijn oren. Het is echt een bakbeest die achter het kunstaas blijft zwemmen. Ik laat de 4 play stilhangen en langzaam zinken, maar er gebeurt niets. Dan draai ik de bait weer verder binnen en de snoek zwemt er weer achteraan, maar wil helaas niet bijten. Ik schat deze snoek op een dikke 90cm en heeft een rug zo dik als mijn bovenbeen. Maar goed, ik weet nu waar ze woont en ik ga zeker nog eens op visite.

Dan is het tijd om de spullen op te ruimen. Dankzij de polaroidbril heb ik toch nog een snoekje kunnen vangen vandaag.

Tot een volgend avontuur....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten