zondag 20 juli 2014

Vissen op een zwoele zomeravond

Vissen op een zomeravond is hard zwoegen. In de volle zon langs de waterkant lopen met je tas vol kunstaas, onthaak materiaal en je hengel is natuurlijk pure ontspanning, maar ook flink zweten met een avondtemperatuur van 27 graden. Op de stek aangekomen besluit ik om de 4play aan de speld te hangen en begin te vissen. Na een aantal worpen voel ik een heel klein tikje en zie de lijn vanaf het midden van de sloot ineens naar de kant toe lopen. Als ik aansla schiet de vis echter meteen weer los. Argghhh, en dat al na een paar worpen. Maar niets aan te doen, dus ik vis vrolijk verder. Als ik na een kleine 20/25 minuten geen actie meer krijg in het water besluit ik dat het tijd is voor een aaswissel. Ik rommel wat in mijn box met kunstaas en besluit om mijn vaderdagcadeau aan de speld te hangen, namelijk de Westin TeezTail. Meteen bij de eerste worp zie ik een snoek de bait grijpen. Als ik aansla begint een behoorlijk gevecht met de snoek welke nog een aantal keer door de slip heengaat. Als ik de snoek voor de kant heb maak ik natuurlijk nog even snel een paar foto's.


Na de foto kan ik de vis op de kant halen en blijkt deze 75cm te zijn. Na het meten nog even snel een foto en dan mag de vis weer zwemmen.


Hierna blijft het echter angstvallig stil en is het tijd om naar huis te gaan. Zondag staat er een langere visdag gepland, dus hopelijk komen er nog wat vangsten bij.

Tot een volgend avontuur!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten