maandag 7 juli 2014

Remember '88

Na de zenuwslopende wedstrijd gisteren van oranje tegen Costa Rica, moest de spanning er even uitgevist worden. Wat een spanning zeg,  ppffff. Maar we zijn door naar de halve finale!

Aangekomen bij de waterkant zie ik dat de kanten gemaaid zijn. Dat is gunstig want nu kan ik overal makkelijk bijkomen. Ik begin te vissen met de rapper welke is overgespoten door MaTo. Als er na een half uurtje nog geen actie is geweest in het water besluit ik te wisselen naar de spinnerbait. Na een aantal worpen zie ik ineens een snoekje van een cm of 50/60 achter de spinnerbait aanzwemmen. Deze bijt helaas niet in de spinnerbait. Bij de volgende worp is de snoek al niet meer te zien en is de snoek verdwenen. Dan besluit ik een wissel te maken à la Louis van Gaal. De spinnerbait gaat gewisseld worden voor de BZN. Na een aantal worpen is het vlak voor een kruising in het water raak. Een behoorlijke snoek heeft de BZN gegrepen, maar zit vrij licht gehaakt. Alleen de achterste dreg zit met 1 punt in de bek. Als ik de snoek vlak voor de kant heb maak ik snel nog even een foto.



Als ik de vis wil pakken slaat het noodlot toe. Het pas gemaaide riet is erg glad en ik glij hierdoor uit. Ik beland met 1 laars in de sloot en lig op mijn rug in het gras. Hierdoor valt de lijn slap en kan de vis er weer vandoor. Helaas staat er hierdoor ook geen druk meer op de haak en de vis schud de haak los. Daar is dan toch dat irritatiefactortje weer. Ach, gelukkig hebben we de foto nog ;-).

Als ik al mopperend verder vis is het na een klein kwartiertje weer raak. Ik zie wederom een grote vis de BZN aanvallen en ook in één keer verslinden. Wat een mooi gezicht blijft dat toch, waardoor de adrenaline natuurlijk flink omhoog schiet. Na een flinke dril heb ik de vis voor de kant.




Zoals je kan zien heeft de snoek de bait bijna volledig naar binnen gewerkt. Na deze foto gaat de snoek er nog een aantal keer vandoor, maar na een goed gevecht heb ik de snoek dan toch op de kant. Het onthaken gaat gelukkig makkelijker dan gedacht, en de bait is er dan ook snel uit. Na het onthaken gaat het meetlint langs de snoek en deze blijkt 88cm te zijn. Dat kan natuurlijk geen toeval meer zijn, het Nederlands elftal naar de halve finale na een bloedstollende wedstrijd tegen Costa Rica en dan een vis vangen van 88cm. Dat verwijst natuurlijk naar het gewonnen EK in '88. Nou kan ik wel vaker wat bijgelovig zijn, maar dit is gewoon een voorteken ;-).
Natuurlijk mag ook deze snoek nog even op de foto.


Na het meten en de foto's mag deze geweldige vis weer snel zwemmen en ze slaat als dank met haar staart nog wat water over me heen. Maar dat mag de pret niet meer drukken. Als ik aan het eind van de stek aankom besluit ik op de terugweg wat kunstaas te gebruiken wat normaal gesproken onaangeroerd in de koffer blijft liggen. Als ik na een aantal keer wisselen een Derkbait aan de speld hang krijg ik ineens een hele zachte aanbeet van een snoek. Deze blijft welgeteld 2 seconden aan de haak hangen voordat deze losschiet. Daarna was deze snoek natuurlijk weg. Op de terugweg begint het zachtjes te regenen en aangezien ik in mijn t-shirt sta te vissen loop ik maar door naar de auto. Het waren weer 2 uurtjes met voldoende actie.

Tot een volgend avontuur.....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten