zondag 22 november 2015

In ieder geval wel allemaal vis gevangen.

Vandaag ben ik samen met Kevin en Freek de polder ingegaan om op snoek te gaan jagen. In de polder aangekomen beginnen we met zijn drieën vol goede moed te werpen met ons kunstaas. Na een tijdje duikt er een klein snoekje op mijn jerkbait, maar lost na een aantal keer spartelen de bait en laat me met lege dreggen achter. Hierna blijft het een tijd lang stil.

Kevin heeft gevulde koeken meegenomen en na het eten van een gevulde koek gaan we weer aan de slag. Dat hadden we nodig, want na de koek klapt er een snoek vol op de D.A.M. effzet viper. De bait is headfirst naar binnengeschoven en na een leuk gevecht kan ik de snoek op de kant halen. Het onthaken gaat nog niet zo makkelijk aangezien de snoek zijn bek niet wil openen. In de kieuwgreep gaat uiteindelijk de bek toch iets open en kan ik er met een tang bijkomen. Ik haal de plug uit de bek en Kevin maakt wat foto's van de snoek. Na het opmeten blijkt deze mooie vis 69cm te zijn.



Als ik de snoek weer in het water zet trakteert deze me op een mooie plons water. De snoek slaat namelijk met zijn staart namelijk nog wat water de kant op. Als ik zie dat Kevin met een bait staat te vissen waar ik nog nooit wat mee heb gevangen geef ik aan dat hij de Westin TeezTail aan de speld moet hangen. Deze bait heeft al behoorlijk wat visdagen gered, en zo ook de dag van Kevin. Na een aantal worpen duikt er een snoek op de bait en Kevin kan aan de bak. Hij drilt de snoek naar de kant waar ik deze in de kieuwgreep kan pakken.



Na het onthaken en meten blijkt deze snoek 63cm te zijn, en mag natuurlijk op de foto.


Na een kleine regenbui beginnen we aan de terugweg, maar het blijft erg taai allemaal. We lopen wat verder door en proberen het daar dan maar. Freek heeft een mooie plek gespot en gaat daar werpen terwijl Kevin en ik de weg oversteken om het daar te proberen. Aan de overkant aangekomen blijkt het water helemaal bruin te zijn. Daar heb ik dus geen vertrouwen in en we lopen weer terug. Kevin gaat het in een brede vaart proberen en ik wissel van kunstaas naar een grote 2-delige plug. Als ik de bait een aantal keer inwerp wordt deze plotseling gegrepen. Na een mooi gevecht, waarbij de snoek nog een aantal mooie sprongen maakt, kan ik de snoek op de kant halen.


Ik onthaak de snoek en het meetlint stopt dit keer op 73cm. Kevin maakt weer een foto en daarna mag deze vis weer terug het water in. Hieronder nog een foto van de snoek.



Na de release loop ik een aantal passen verder en gooi de plug in een hoek. Als ik deze naar me toe haal zie ik een snoek net achter de plug langs schieten. Ik maak nog een worp en als de plug vlak voor mijn voeten is wordt deze gearresteerd door de snoek. Na een kort maar fel gevecht kan ik de snoek in de kieuwgreep uit het water halen.



Als ik de snoek opmeet blijkt deze precies 60cm te zijn. Kevin maakt natuurlijk weer even een foto en de snoek mag weer zwemmen. Zodra de snoek het water raakt gaat deze er vandoor om maar zo snel mogelijk weg te komen springt deze zelfs het water uit.

Na een aantal minuten staat Freek ook met een kromme hengel, helaas heeft hij geen snoek maar een valsgehaakte brasem aan de lijn.


Daarna proberen we het nog even op een andere stek, maar krijgen helaas geen vis meer op de kant.
Het was een gezellig dagje en we hebben in ieder geval allemaal vis gevangen.

Tot een volgend avontuur.....!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten