donderdag 11 juni 2020

Een nieuw begin!

Het is alweer enige tijd geleden dat ik een blog heb geschreven en ik kan zeggen er is veel, heel veel, gebeurt!

Allereerst kreeg ik maandag 25 mei te horen dat mijn werkgever een faillissement had aangevraagd en aangezien ik er op dat moment maar liefst 26 jaar gewerkt had kwam dat best even aan. Maar goed, inkakken is bijpakken. Dus dezelfde avond meteen een groot aantal sollicitaties de deur uit gestuurd.

Afgelopen tijd dus druk geweest met solliciteren, alles even op een rij zetten, het "een plekje" geven, stoppen met zelfmedelijden en rammen met je kadaver en natuurlijk heb ik ook nog gevist.

Er is niet alleen maar kommer en kwel natuurlijk. Quinten is na al die jaren ook weer aan het snoeken geslagen en heeft inmiddels de eerste snoek ook al weer gevangen.

Aangezien zijn opleiding ook is uitgesteld zijn we dus beide thuis momenteel en zijn we afgelopen dinsdag samen de polder ingedoken.

Daar aangekomen beginnen we te vissen met verschillend kunstaas, maar de waterplanten vieren daar inmiddels hoogtij en komen op sommige plekken bijna boven het water uit. Maar we geven niet zomaar op en we kiezen dus voor ondiep lopend kunstaas. Na heel wat worpen vis ik de plug onder een overhangende tak door en uit het niets zie ik een monster over de plug heen schuiven. Ik sla aan en merk direct dat het een sterke vis is. Na een leuke dril schept Quinten de snoek uit het water en kan ik deze onthaken. Maar goed dat ik altijd een lange onthaaktang bij me heb. De plug is echt flink naar binnen geschoven namelijk. Na het onthaken meten we de vis op en deze blijkt 97cm lang te zijn en uiteraard mag de snoek nog even op de foto.

Ik zet de vis terug en na heel even bijgekomen te zijn slaat ze een paar keer met haar staart en verdwijnt de sloot weer in. We vervolgen onze weg en zijn druk aan het werpen met verschillend kunstaas.


Als ik de plug na ontelbaar worpen langs de kant door het water haal is er ineens een schim en is mijn plug voor de 2e keer vandaag verdwenen. Ook deze vis geeft niet snel op, al is dit niet zo'n monster als eerder op de dag. Ik pak de vis in de kieuwgreep uit het water en heel even denk ik dat ik de kniptang moet pakken. De plug zit erg diep, maar gelukkig maar met 1 haak vast en deze komt ook makkelijk los. Nu het onthaken zo snel ging toch maar even meten en op de foto. Deze snoek was 76 centimeter lang en hieronder het bewijs.



Hierna gebeurt er niets spectaculairs meer en besluiten we het voor gezien te houden.

Ik ben nog wel het eerste weekend na het gesloten seizoen gaan vissen en had toen ook 2 snoeken. Hieronder de foto's.





Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten