maandag 6 mei 2019

Heerlijk die paaitijd.

Ja, dat had ik zelf ook niet verwacht dat ik dat ooit zou zeggen. De reden wordt jullie straks wel duidelijk.

Gisteren maar weer eens met de pen op karper gaan vissen. Ik ben er wel achter gekomen dat dit een visserij is voor de warme dagen, maar je moet wat met de gesloten tijd. Op de plek aangekomen maak ik weer een vijftal voerplekken aan en begin te vissen op plek één. Het water staat een stuk lager dan afgelopen keer en is ook wat troebeler. Als de dobber er een kleine 20 minuten in ligt begint zich een kleine bui te vormen en volgens mijn telefoon is het binnen een aantal minuten echt herfst. Spullen inpakken en naar de volgende stek waar ik enigszins droog sta onder een paar bomen.

Op de volgende stek leg in de pen weer bovenop de voerstek en het begint te hozen. Op dat moment loopt natuurlijk de dobber weg en zal ik toch de regen in moeten. Ik sla aan en er hangt een vis aan de haak. Korte tijd later zie ik dat het een brasem is die de maiskorrel niet kon laten liggen. Ik schep de vis uit het water en onthaak deze. Wat zijn het toch smerige beesten die brasems, maar goed vis is vis. Ik zie dat de vis al helemaal onder de paaipukkels zit, het voordeel hiervan is dat de slijmlaag ook een stuk minder is. Kortom, heerlijk dus die paaitijd.

Ik meet de vis op en deze blijkt 53cm te zijn en mag ook op de foto.


Zoals ik al zei, smerige beesten!

Hierna vis ik de overige stekken nog af, maar sta op een gegeven moment te blauwbekken van de kou. Dit is dus echt een visserij als het te warm is voor snoek, of zoals nu in de gesloten tijd.

Tot een volgend avontuur, met hopelijk beter weer.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten