woensdag 5 december 2018

Weinig tijd

Zo, dat is een tijdje geleden dat ik een blog geschreven heb. De reden is simpel. Ik heb de laatste tijd weinig tijd gehad om te vissen en als ik wel tijd had dan ving ik niks. Dus weinig reden om een blog te schrijven.

Vorige week nog met Marcel naar de hengelsportbeurs in Utrecht geweest en heb daar het een en ander aan bindmateriaal en wat andere dingetjes gekocht. Marcel kocht nog een mooie hengel van St. Croix, dus was een geslaagd dagje. Ik ben met dat bindmateriaal dus erg druk bezig geweest en er een mooie creatie mee gemaakt.


Afgelopen dinsdagmiddag had ik even de tijd om met de vlieghengel op pad te gaan, dus dan maar meteen even testen hoe de streamer het zou doen. Meteen bij de eerste worp ben ik verliefd. Ik kan wel zeggen dat dit één van de betere streamers is die ik heb gebonden. De streamer heeft een geweldige beweging in het water en een enorm hangmoment. Hierdoor kan je de streamer lekker lang in het zicht van de snoek houden. Het blijft echter lang stil in het glasheldere water.

Na een tijdje is er dan ineens de schim en de ruk aan de lijn. Ik zet de haak en het feest kan beginnen. Na een leuke dril kan ik de snoek uit het water halen en ik maak even een foto.



Hierna pak ik de snoek in de kieuwgreep en komt de streamer tevoorschijn.


Ik onthaak de vis en het meetlint geeft aan dat deze 57cm lang is.



Ik vis verder, maar krijg hierna alleen nog een volger die niet tot de aanval over wil gaan. Het is alweer tijd om de spullen op te halen en op dat moment wordt ik gebeld door een klant. Ik praat met haar en ruim ondertussen de spullen op. Na een kleine 10 minuten bedenk ik me ineens dat ik de streamer op het dak van de auto heb laten liggen. Gloeiende, gloeiende....!!!

Helaas niets aan te doen, die is foetsie.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten