zondag 8 juli 2018

Waar blijft de regen

Eigenlijk blijft het veel te lang droog en te warm om op snoek te vissen. De ondiepe sloten en stadswateren zijn flink opgewarmd en het zuurstofgehalte van het water zal ook niet optimaal zijn. Dus vandaag een paar uurtjes op baars vissen is het plan.

Ik begin met een kleine spinner, maar naast een paar kleine volgers gebeurt er weinig. Ik weet dat er in dit water grote baars zwemt en ik wissel de spinner om naar wat groter kunstaas. Na wat worpen is er ineens een enorme klap op de kleine jerkbait en slaat de hengel krom. Meteen merk ik dat dit geen baars is en ik probeer de snoek snel richting de kant te krijgen. De snoek is erg sterk en gaat een paar keer door de strak afgestelde slip heen, maar ik kan de snoek na een mooie strijd de kant op krijgen.






Het onthaken gaat snel en makkelijk, dus er is tijd voor één foto. 



De snoek is 92cm en gaat snel het water weer in. De vis heeft even tijd nodig om bij te komen en schiet er dan vandoor. Inmiddels begint het al behoorlijk warm te worden en maak ik op de terugweg nog een foto van een jonge zwaan. 




Dan is het tijd om de airco op te zoeken. 

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten