zondag 3 juni 2018

Soms kan je beter thuisblijven....

Vanmorgen stond ik al op met lichte hoofdpijn, maar er zou gevist worden, dus hoofdpijn negeren en vissen.

Aangekomen op de stek heb ik nog geen 5 meter gelopen of ik sta al in de stront. Ik veeg het zo goed mogelijk af aan het gras en de rest slijt er wel af tijdens het vissen. Na een aantal worpen maak ik een roekeloze worp en Ricky the Roach zit muurvast in de bosjes aan de overkant van het water. Ik probeer hem nog los te krijgen, maar moet helaas afscheid nemen van de shad, shallow rig en titanium onderlijn. 

Ik knoop weer een nieuwe onderlijn aan de lijn vast en hang er maar een jerkbait aan. Het blijft lang stil, maar als ik de jerkbait langs wat overhangende takken vis slaan er ineens een paar kaken om de jerkbait heen. Ik sla aan en meteen kan ik aan de bak. Het is een erg sterke snoek en deze gaat meerdere keren door de slip. Uiteindelijk haal ik de snoek de kant op en natuurlijk gaat deze nog even tekeer als ik de snoek in de kieuwgreep heb. Ik haal mijn vinger open, maar op zo’n dag dat tijdens het vissen toch al alles fout gaat had ik eigenlijk die snoek al niet meer verwacht. Ik meet de snoek op en maak even een foto. 




Hierna gaat de snoek van 88cm weer het water in en tijdens het terugzetten hang ik nog even met mijn onderarm in een brandnetel. Gaat lekker zo. Hierna vis ik nog 1,5 uur door. Daarna schakel ik om naar de vliegenhengel, maar ook in streamers heeft de snoek geen zin. Ik besluit om na een uurtje de vliegenhengel ook maar op te ruimen en richting huis te gaan. Durf het bijna niet te zeggen, maar van mij mag het herfst worden. 

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten