woensdag 21 maart 2018

Snoeken, het zijn net wilde dieren.

Het komt steeds dichterbij, de gesloten tijd. Dan mag het kunstaas weer 2 maanden de kast in. Maar voor het zover is pak ik elk uurtje mee dat ik kan vissen, en vandaag was dat dus zo.

Ik begin met de jerkbaithengel en na een tijdje wordt de jerkbait gegrepen. Na een leuke dril in erg ondiep water ligt de snoek voor de kant. Als ik de kant afdaal om de snoek te pakken en de lijn vast heb gaat de snoek nog even tekeer. Helaas schiet op dat moment de haak los en gaat de snoek er vandoor. Erg jammer, maar ik heb er een leuk gevecht mee gehad en nu komt de snoek als winnaar uit de bus.

Na een tijdje wissel ik de jerkbaithengel om voor de vliegenlat. Ik heb in korte tijd veel vertrouwen gekregen in de rood/witte streamer. Bij deze noem ik deze streamer de ajax streamer. Niet dat ik voor Ajax ben, maar ik begrijp die snoeken dat ze die streamer dan uit elkaar willen trekken ;-).

Het blijft echter lang stil en ik besluit om richting een andere stek te rijden. Daar aangekomen vis ik weer verder met de streamer en na wat worpen klapt er een snoekje op de streamer. Ik zet de haak en na een leuke dril ligt de snoek voor de kant. Ook hier staat het water laag en moet ik dus de kant afdalen. Ik hou de lijn met één hand strak en wil met mijn andere hand de snoek pakken. De snoek gaat echter nog één keer helemaal los en springt nog alle kanten op. Dan schiet de enkele haak uit de bek van de snoek. Met een reflex als een roofvogel grijp ik de snoek. Deze glip bijna uit mijn hand, maar ik weet de snoek tegen de kant te duwen en krijg hem zo dus te pakken. Volgende keer de snoek toch wat langer drillen. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ze niet van die capriolen uithalen, al blijven het natuurlijk wilde dieren en weet je het nooit zeker.

De snoek was trouwens 64cm en mocht ook nog even op de foto.



Als ik de snoek terugzet probeer ik het nog even, maar tot mijn grote verbazing ligt er verderop ijs op de sloot. Ik pak dus in en rij naar de laatste stek van vandaag. Daar aangekomen zie ik na een tijdje een grote snoek zwemmen, maar ik kan deze niet tot een aanval verleiden. Dan is het alweer tijd om op te ruimen en loop ik richting de auto.

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten