zondag 13 november 2016

Hollandse snoek

Vandaag stond ik weer eens vroeg langs de waterkant. Ik had van vismaten al gehoord dat het geen vetpot was qua vangsten, maar als je het kunstaas niet nat maakt vang je sowieso niets, dus vissen maar. 

Ik begin met stekeltje te vissen, maar het blijft lange tijd stil. Dan is er ineens een snoek die de sloomste aanval ooit uitvoert op mijn kunstaas. De snoek komt  snel aanzwemmen en bijt in mijn kunstaas. Normaal gesproken draaien ze zich daarna om en willen dan weg sprinten. Dit alles gebeurt dan in een splitsecond. Bij deze snoek dus niet. Nadat de snoek het kunstaas heeft gegrepen blijft deze ineens stil liggen. Als ik aansla begint deze snoek wat te spartelen, maar geeft zich al snel gewonnen. 

Ik haal de snoek op de kant en pak het meetlint erbij. De snoek blijkt 68cm lang te zijn en mag natuurlijk op de foto. 



Ik zet de snoek terug en vis verder. Na wat worpen wordt de jerkbait weer gegrepen, maar helaas schiet de snoek los. Hierna krijg ik geen actie meer en maak wat foto's van de omgeving. 



Ik besluit om in de auto te stappen en het op een andere stek te gaan proberen. Daar aangekomen begint het feest van het vissertje pesten. Binnen een half uur heb ik meerdere snoeken achter het kunstaas aangehad, maar geen van alle kon ik overhalen om het kunstaas te pakken. Echte Hollandse snoeken dus: Kijken, kijken en niet bijten!

Maar ik hou vol en vis door. Als ik de soft 4play een inham ingooi wordt deze gegrepen door een klein snoekje. Ik haal deze snel naar de kant en deze snoek blijkt 48cm te zijn. 



Nadat ik deze vis heb teruggezet heb zie ik kort daarna een flinke snoek liggen in het water. Ik haal mijn kunstaas erlangs, maar de snoek verblikt of verbloost niet. Ik heb meerdere stukken kunstaas geprobeerd en na een worp of 6 schiet de snoek er vandoor. 

Ik ga dan ook maar weer verder en ineens grijpt een snoek de soft 4play. Ik schat de snoek ergens in de 80cm, maar na een aantal keren met de kop geschud te hebben vliegt de bait uit de bek van de  snoek. Hierna krijg ik totaal geen actie meer en is het tijd om richting huis te gaan. 

Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten