zondag 30 juli 2017

Los, Losser, Lossers

Vandaag stond er na een aantal keer blanken eindelijk weer eens een langere visdag op de planning. Ik besluit om vandaag in een woonwijk te beginnen om dan later uit te wijken naar een polderstelsel net buiten de bebouwde kom. 

Ik begin vandaag eens met een grote bolle plug en na wat worpen wordt deze gegrepen.  Ik voel de tikken goed op de hengel en sla aan. De kleine snoek spartelt zoals alleen de allerkleinste snoeken kunnen en weet zo de dreg te lossen. De eerste losser van vandaag is binnen. 

Hierna blijft het een tijdje stil en ik besluit om kort na elkaar flink wat kunstaas te wisselen. Als ik de fat izzy van spro binnen draai wordt deze gepakt door een snoek van een centimeter of 70/80. Maar je raadt het al, de snoek schiet los. Dat is nummer 2 voor vandaag. Ik heb dus al 2 aanbeten gehad op kleine pluggen dus daar borduur ik dan maar op door. Na een tijdje hang ik een plug van timber tiger aan de speld. Deze gaat lekker agressief door het water heen op maximaal een halve meter diepte. Perfect voor dit water dus. Deze pluggen zijn in de regio utrecht exclusief bij traditional hengelsport verkrijgbaar. 

Na wat worpen is er eindelijk weer een aanbeet en als ik aansla gaat de snoek tekeer als een brullende leeuw. Na wat sprongen is het tijd om de snoek te pakken en te meten. De kleine panharing is 41cm en mag snel op de foto. 


Hierna mag de snoek weer zwemmen en loop ik verder. Ik kom op een stuk aan waar alleen nog maar te vissen is met kunstaas waar de haken van verstopt zitten in het kunstaas. Ik hang dus een kikker aan de speld en begin te werpen. Dan is er uit het niets een ruk aan de lijn en ik sla aan. De vis is erg sterk en geeft niet snel op. Als de snoek bijna moe is gestreden gaat deze vlak voor de kant nog even met de kop schudden en weet zo de haak te lossen. Dat is dus losser nummer 3 voor vandaag. 

Hierna blijft het stil en begin ik weer te wisselen met kunstaas. Als ik de timber tiger onder een brug gooi en binnendraai wordt deze gepakt, ik sla aan en heel even voel ik de vis. Dan is deze ook losgeschoten en is losser nummer 4 voor vandaag ook in the pocket. 

Ik besluit om het in de polder te gaan proberen om te kijken of ze daar wel blijven hangen. Daar aangekomen begint het te plenzen, maar daar smelten we niet van. Ik maak kort daarna nog even een foto van de dreigende lucht welke mijn kant op komt. 


Ik vis nog door en als ik richting de kant loop donder ik met mijn linkerbeen een halve meter naar beneden. Ik heb waarschijnlijk in een of ander konijnenhol of gangenstelsel getrapt. Ik klauter eruit en loop hoofdschuddend weer verder. Dat vissen is eigenlijk nooit saai, al vang je weinig tot niks. 

Jammer genoeg vang ik ook niks meer en ga dus maar richting huis. 

Tot een volgend avontuur.....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten