woensdag 1 juli 2015

Vissen in Hoograven

Vanmiddag moest in om 12:30 bij de kaakchirurg zijn om een verstandskies eruit te laten halen. Ik had op mijn werk gezegd dat ik niet meer terug zou komen, maar toen ik naar buiten liep had ik nergens last van dus kon ik mooi gaan vissen.

Aangezien ik in korte broek was kon het geen stek zijn waar de brandnetels huizenhoog stonden, dus ik dacht ineens aan hoograven.

Daar aangekomen begin ik met de soft 4play. Na een tijdje wordt deze gegrepen en als ik de snoek voor de kant heb zie ik dat deze helemaal verdwenen is. Ook bloed de snoek lichtjes in het water dus geen foto's maar meteen onthaken met dit weer. De enkele dreg zit in de kieuwboog en ik knip deze los meet de snoek en zet deze meteen weer terug. De snoek heeft even nodig om bij te komen maar zwemt gelukkig weer weg. Deze snoek was 64cm lang en één en al hebberigheid.

Als ik verder vis hoor ik achter mij ineens een groepje Marokkaanse jongeren. Wat nu volgt zou zo uit een sketch van Najib Amhali kunnen komen.

Het begint als volgt:

Marokkaan- Hallo mijnheer
Ik- Hallo
Marokkaan- Heb je al wat gevangen?
Ik- Ja ik heb er 1 gevangen
Marokkaan- Hahaha, eentje maar. {tegen vriend} deze man heeft pas 1 vis sagbie, mijn neef vangt eeecht veel
Ik- dan vist hij zeker op witvis
Marokkaan- Nee, zijn zilver

Als jullie denken dat het hierbij bleef kan ik jullie vertellen dat de soap nog even doorgaat. Ze staan nog even te kijken en dan krijg ik ineens vlak voor de kant een beuk op het kunstaas. De hengel staat krom en de slip moet zijn werk doen.

Marokkaan1- Waaajooo, hij heeft vis.
Marokkaan2- hé sagbie deze is groter dan die vissen van Rachid
Marokkaan1- Ja man maar hij vangt wel meer
Marokkaan2- Ja, maar deze man heeft skills weet je

Ondertussen dril ik de snoek en als deze voor de kant is maak ik even een paar foto's.


Ik haal de snoek op de kant en pak de onthaaktang. Ik haal met de tang de bait uit de bek en de jongens staan nog steeds te kijken.

Marokkaan1- Wajoo,wajoo die vis heeft tanden.
Marokkaan2- Ja sagbie, ik weet.

Op dat moment begint de snoek te flippen in mijn handen maar ik hou de snoek stevig beet.

Marokkaan2- Wajoo, hij gaat bijten, hij gaat bijten.

Ik ben al de hele tijd met een glimlach met de snoek bezig en maak nog even wat foto's.



Zoom in (real dimensions: 1208 x 906)

De jongens willen alles weten en ik laat even snel de bek van de snoek zien, maar dan gaat de snoek weer terug. Deze snoek was trouwens 50cm en ik zeg tegen de jongens dat dit nog maar een klein snoekje is. Ik vertel dat er snoeken zijn die 3x zo groot zijn en dat deze zomaar een voet af kunnen bijten.

Ik loop weer verder en de jongens lopen ook weer door. Na een tijdje heb ik het hier wel gezien en besluit om het ergens anders nog even te gaan proberen.

Daar aangekomen begin ik met een spinner en na wat worpen draai ik deze binnen. Halverwege wil ik deze toch wat dieper vissen en laat de spinner een stukje afzinken. Op dat moment duikt er een snoek op en ben ik te laat met aanslaan.

Na een tijdje is daar weer een volger en dan begin ik in mijn tacklebox maar even te zoeken naar wat anders. Dan valt mijn oog weer op de TeezTail. Dat gaat hem dus worden voorlopig.

Na een aantal worpen zie ik weer een snoek de bait volgen, maar bijten ho maar. Iets verderop gooi ik de bait naar links om deze vlak voor de kant langs te halen. Op het moment dat de bait door wat planten net buiten mijn zicht is voel ik ineens een ruk aan de lijn en als ik aansla duikt de snoek meteen de waterplanten in. Gelukkig heb ik na een kort gevecht de snoek voor de kant en maak ik een foto. Al is het kunstaas wel goed verstopt op de foto.


Ik haal de snoek op de kant, wat toch best lastig is in korte broek. Maar de snoek moet er toch uit.
Ik meet de snoek op en deze blijkt 77cm te zijn. Op dat moment fietst er een man langs en deze wil wel even een foto maken.




Hierna begin ik toch wel wat last van mijn kaak te krijgen. Het advies was eigenlijk niet bukken, maar ja, ik kan er ook niets aan doen dat ik dit 3x heb moeten doen om een snoek uit het water te halen. Ik had dit liever nog wat vaker gedaan vandaag.
Maar ik mag zeker niet klagen, met deze 3 snoeken heb ik deze maand gelukkig toch nog met 10 gevangen snoeken af kunnen sluiten.
Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten