dinsdag 2 juni 2015

We mogen weer!

Zo eindelijk is de gesloten tijd dan voorbij en kunnen we weer gaan jagen op mijn geliefde roofvis. Op de betreffende stek aangekomen zie ik meteen wat kringen in het water en ik werp meteen de teeztail erbij. Zodra ik deze in beweging breng wordt deze hard gegrepen. Na een felle dril haal ik de snoek op de kant en haal de bait uit de bek. Deze zit vrij diep, maar gelukkig heeft de TeezTail maar 1 dreg dus het onthaken gaat makkelijk. Na het onthaken gaat het meetlint langs de snoek en deze blijkt 67cm te zijn. Dat gaat lekker!! De snoek mag natuurlijk ook even op de foto.



Na het terugzetten schiet de snoek er snel vandoor en ik vervolg mijn weg. Na een tijdje kom ik bij een kruising aan en maak een aantal worpen. Hier verwacht ik echt wel ergens een snoek te zitten en na een aantal worpen zwemt er dan ook ineens een snoek achter de TeezTail aan. Ik laat de bait een aantal keer stilvallen en geef dan een kort tikje met de hengeltop waardoor de bait plotseling naar voren schiet. De snoek blijft volgen en opent zijn bek af en toe om deze daarna weer dicht te doen. Vlakbij de kant laat ik de bait plotseling helemaal naar boven drijven en dat is het moment waarop de snoek alsnog toeslaat. Na die 2 maanden kan ik gelukkig het geduld opbrengen om heel even te wachten met  aanslaan, maar zodra de bek dicht is en de snoek wil draaien sla ik aan. Het 2e gevecht kan beginnen en ik sta weer te genieten langs de waterkant. Deze snoek is wat groter dan die van daarnet zie ik en na een korte dril haal ik de snoek op de kant. De snoek begint lekker te flippen in mijn hand en ik voel de eerste sneetjes al weer in mijn vingers zitten. Zelfs die heb ik gemist in de gesloten tijd. Maar goed, ik maak even snel een foto van de snoek en haal daarna de bait uit de bek.



Na het onthaken gaat het meetlint langs de snoek en deze geeft 83cm aan. Ik maak nog even een foto en daarna mag ook deze snoek weer zwemmen.

Daarna is het tijd om naar huis te gaan, maar de volgende dag is er weer een poging om achter de snoek aan te gaan. Het blijft echter angstvallig stil en als ik eigenlijk al aan stoppen denk wordt mijn kunstaas ineens tegengehouden. Ik sla aan het gevecht begint weer van voor af aan. Na een kort gevecht kom ik als winnaar uit de bus en pak de snoek in de kieuwgreep. Ik haal de bait uit de bek en de snoek blijkt na het opmeten 81cm te zijn. Ik vraag een omstander om even een foto te maken en deze is verbijsterd dat deze vis uit dit kleine slootje komt. Hij maakt een paar foto's en de snoek mag weer zwemmen.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                             Dagje Wilnis

Ik had een dagje snoeken in de polder van Wilnis op de agenda staan en was dan ook al vroeg in de polder te vinden. Een schitterende omgeving met mooi snoekrijk water, naar het schijnt. Na een aantal worpen duikt er inderdaad een snoek op de jerkbait, maar lost helaas na een aantal seconden. Hierna maak ik verderop een aantal worpen en plotseling klapt er een snoek tegen de bait aan, maar deze bijt er echter niet in. Daarna laat de snoek zich niet meer zien helaas. Hierna blijft het lang stil, maar na een flinke tijd duikt er weer een snoek op de 4play. Maar helaas weet ook deze snoek de bait los te schudden en sta ik na een uurtje of 4 vissen nog steeds met lege handen.

Ik besluit om naar een stek te rijden waar ik voor de geslotentijd erg veel succes had, maar daar aangekomen blijken er wel erg veel planten in het water te staan. Na een half uurtje werpen besluit ik maar weer te verkassen.

Bij de volgende stek aangekomen heb ik binnen een kwartier al 2 volgers achter mijn spinner aan gehad, maar deze heb ik niet kunnen verleiden om deze ook daadwerkelijk te grijpen. Helaas ben ik deze dag dus zonder een vangst huiswaarts gekeerd.

Aangezien ik het niet kon verkroppen dus maar even in mijn pauze gaan vissen en dat leverde me uiteindelijk toch een mooie snoek op van 83cm.



Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten