dinsdag 9 juni 2015

Op het nippertje.



Vandaag de hond weer naar de trimsalon en dan is het een gewoonte geworden om tijdens de knipbeurt Vleuten onveilig te gaan maken. De hond dus afgegeven en richting het gemaal dan maar.........helemaal niks!

Ik zie mensen met de mooiste vissen poseren gevangen bij het gemaal. Het enige wat ik daar boven water haal is draadalg. 

Dan maar verkassen naar parkwijk. Na een aantal worpen duikt er een snoek op de 3D gilde swimmer, maar deze lost vrijwel meteen. Volgende worp zie ik de snoek over de bait schuiven en ik sla te snel aan.....dááág snoek.

Na een aantal wissels de soft 4play aan de speld. Na een aantal worpen een volger. Na 5 worpen weet ik eindelijk de snoek over te halen om te bijten en na een aantal keer kopschudden schiet de vis LOS!!

Daarna blijft het stil en gaat de telefoon dat de hond gehaald kan worden. De hond thuis afgegooid en besloten om toch nog even naar een andere stek te gaan.

Daar vis ik verder met de soft 4play. Als ik een wat vreemde worp maak komt de enkele dreg over de onderlijn heen en als ik de bait binnen haal knalt er een snoek op. Je kan natuurlijk wel raden hoe dat afliep.......juist, los!!

Had ook dat nummer uit Frozen niet hardop moeten zingen tijdens het vissen "laat het los, laat het gaan, tralalalal"

Maar vol goede moed dus verder gaan vissen en tot overmaat van ramp mis ik een aanbeet. De snoek volgt daarna de soft 4play nog wel, maar trapt er niet meer in.

Net op het moment dat ik aan een blank begin te denken krijg ik weer een snoek achter de bait aan. Vlak voor de kant pakt de snoek heel voorzichtig de bait in zijn bek. Als ik aansla ontploft het water en eindelijk kan ik vandaag de lang gekoesterde snoek op de kant halen. Maar eerst natuurlijk even een foto van de snoek in het water.



Daarna meet ik de snoek op en deze blijkt 77cm lang te zijn.

 


Daarna alsnog met een glimlach richting huis gegaan. Tot een volgend avontuur.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten