dinsdag 28 april 2015

Koningsdag 2015

Zo het is inmiddels alweer koningsdag en we zijn ongeveer halverwege de geslotentijd. Een tijdje geleden raakte ik met een man aan de praat en deze bood mij aan om op zijn landgoed te vissen. Aangezien het hier om privéwater en grond gaat geldt hier het gesloten seizoen niet, en als deze er wel geldt is er geen mogelijk voor controleurs om er te komen.

Op koningsdag had ik in de middag dus tijd om te vissen en na een maand was het ook wel weer eens tijd. Ik begin met de rapper en na een tijdje zie ik een snoek liggen. Maar wat ik ook probeer, de snoek blijft apathisch liggen. Na een tijdje met het van alles geprobeerd te hebben is de snoek het geplons zat en zwemt weg.

Het blijft echter lang stil, maar na een tijdje zie ik weer een snoek liggen. Dit is geen kleine jongen en ik schat deze snoek ergens in de 80 centimeter. Ook deze snoek heeft geen trek in mijn kunstaas en verroerd zich niet. Als ik er een swimbait aan hang en deze ingooi schiet de snoek weg en draait zich plotseling om. Even denk ik dat de snoek zich omdraait om de bait te pakken, maar deze zwemt er traag langs en laat ook de swimbait voor wat het is. Enige tijd later krijg ik nog een volger, maar deze buigt vlak voor de kant af en laat zich niet meer zien.

Na een tijdje schrik ik op door een grote gans die er vlakbij mijn voeten vandoor vliegt. Ik was zo geconcentreerd aan het vissen dat ik deze gans niet eens opgemerkt heb. Gelukkig zat deze gans op zijn nest en heeft hij me gewaarschuwd, want je moet er toch niet aan denken dat je in alle onoplettendheid op het nest gaat staan. Ik maak nog even een foto en loop dan een eindje door.

Als ik voorbij dit nest ben gelopen besluit ik om extra op te letten waar ik mijn voeten neerzet en binnen een erg kort tijdsbestek vind ik nog een eendennest.


Het blijft echter een tijdje stil en ik heb de stek inmiddels wel helemaal afgevist en ik besluit om alles nog een keer af te vissen in een hoog tempo en de hotspots wat extra aandacht te geven. Ik hang de Westin jerk aan de speld en begin te vissen. Na een tijdje kom ik bij een mooi plekje aan en maak wat worpen. Ineens wordt de jerkbait gegrepen en als ik aansla kan er na een maand weer een echte snoek gedrild worden. Wat een adrenalinekick is dat toch zeg. De snoek maakt nog een aantal mooie sprongen, maar dan kan ik de snoek in de nek pakken. Ik haal de bait uit de bek en haal het meetlint langs de snoek. Het meetlint geeft 59 centimeter aan en natuurlijk mag deze snoek even op de foto.




Na de fotosessie mag de snoek het water weer in en zwemt vrijwel meteen krachtig weg. Hierna gooi ik vlakbij de auto de jerkbait onder een brug en vrijwel meteen duikt er een snoek op. Helaas ben ik door de geslotentijd wat roestig geworden en sla ik te laat aan.

Ik mag van de eigenaar nog een keer terugkomen voordat het nieuwe seizoen van start gaat en dat zal ook zeker nog een keer gaan gebeuren.

Tot een volgend avontuur....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten